خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تاسیسات دریایی:

برنامه نگهداشت تاسیسات نفتی بالای 50 سال / روش‌های نگهداشت تاسیسات نفتی سنتی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۲۶۶

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: در حال حاضر برخی سکوها و خطوط عمری 50 ساله دارند ما باید برنامه‌ای داشته باشیم که از همین سکوها و تاسیسات قدیمی به صورت بهینه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابوالقاسم رحمانی در نشست خبری اولین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در نفت و گاز (ساحل و فراساحل) اظهار داشت: حجم بزرگی از سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز کشور انجام شده که نگهداری و بهره‌برداری بهینه از آنها از نیازهای اولیه ماست اما هنوز روش‌ خاصی برای نگهداری و تعمیرات این سرمایه‌ها پیش بینی نشده است. به طوری که اکنون یا شرکت‌های خارجی کار را انجام می‌دهند و یا روش‌ها سنتی است در حالی که نگهداری از این سرمایه‌ها اثرات مثبتی در اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال دارد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این  کنفرانس و استفاده از سوابق دیگر کشورها بتواند روش مناسبی پیش روی کشور برای نگهداشت تاسیسات صنعت نفت قرار دهد، خاطرنشان کرد: تا 10 سال گذشته بیشتر تجهیزاتی که ساخته می‌شد توسط شرکت‌های خارجی نگه داشته می‌شد. از 12 سال قبل خیلی سکوها بوسیله ایرانی‌ها توسط ایرانی ساخته و طراحی واجرا شد اکنون در نظر داریم که در بخش نگهداشت نیز بومی سازی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش ساخت و اجرا شرکت های ایرانی تاسیسات آفشور را بومی سازی کرده‌اند و تا حدی که در منطقه نیز چنین امکاناتی نیست، بنابراین نگهداری فنی نیز باید بومی سازی شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر برخی سکوها و خطوط عمری 50 ساله دارند ما باید برنامه‌ای داشته باشیم که از همین سکوها و تاسیسات قدیمی به صورت بهینه استفاده کنیم. قصدمان بازسازی نیست بلکه در نظر داریم که راه‌های نگهداری اصولی را تمرین کنیم.

رحمانی همچنین گفت: در نظر داریم که تعمیرات و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شود و روش‌ها را توسعه دهیم و ارتقای تکنولوژی داشته باشیم.

وی درباره اینکه آیا دلیل تعریف این پروژه کم شدن پروژه‌های آفشور است گفت: پروژه‌های ما کم نشده است، اما واقعیت این است که پروژه‌های نگهداشت از جمله نیازهای کشور است امیدواریم بتواینم از دارایی‌ها استفاده بهینه داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز