خبرگزاری کار ایران

توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای راهکاری برای مقابله با چالش کم آبی

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۲۱۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت : توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای راهکاری موثر برای مقابله با چالش کم آبی و اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی است.

به گزارش ایلنا، علی اشرف منصوری در جلسه بررسی توسعه شهرکهای کشاورزی در شهرستان ارومیه اظهار کرد: میزان بهره وری در شرایط گلخانه ای حداقل ۱۰ تا ۳۰ برابر بیشتر از شرایط کشت در فضای باز است و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

منصوری افزود: تلاش ما در شرکت شهرک‌های کشاورزی کوتاه کردن بروکراسی برای سرمایه گذاران و بهره برداران است به طوری که برای متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها مجوز یک روزه صادر می شود و از نظر سطح واحد گلخانه ای تا ۵۰۰ متر مربع نیز امکان صدور مجوز وجود دارد.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی از نظر تعداد ۸ درصد از شهر ک های کشاورزی کشور را داراست و به جهت هم مرزی با سه کشور خارجی و دسترسی به بازارهای اوراسیا و موقعیت جغرافیایی و همچنین به دلیل قابلیتها و پتانسیلهای بالای موجود در بخش کشاورزی می‌تواند به قطب تولید محصولات گلخانه ای در سطح کشور تبدیل شود.

این مسئول با تاکید بر تسهیل مسیر توسعه گلخانه ها در استان ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران بویژه از محل منابع تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و همچنین اعتبارات صندوق توسعه ملی محدودیتی وجود ندارد و از فعالین حوزه کشاورزی درخواست داریم از این فرصت استثنایی به منظور توسعه تولید و افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک و ایجاد اشتغال استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، استفاده از پتانسیل آب های مرزی را به عنوان یک فرصت استثنایی در توسعه و ایجاد زیرساخت شهرکهای کشاورزی برای رسیدن به اشتغال پایدار و امکان تولید محصولات صادراتی در استانهای مرزی مخصوصا آذربایجان غربی عنوان کرد .

منصوری تاکید کرد: با توجه به کمبود آب کشاورزی و همچنین ضرورت بهره‌وری در مصرف آب کشاورزی، توسعه شرکت شهرکهای کشاورزی شامل مجتمع های گلخانه ای شیلاتی و دامپروری در کشور از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود و با توسعه این شهرکها، بهره‌وری مطلوب در تولید انواع محصولات کشاورزی قابل دسترسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز