خبرگزاری کار ایران

با اجرای قرارداد توسعه کرنج محقق می‌شود

تولید تجمعی 655 میلیون بشکه نفت در میدان کرنج طی 10 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۶۵۱

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با امضا و اجرای قرارداد توسعه‌ای میدان کرنج در قالب الگوی قراردادی این شرکت، در مجموع 655 میلیون بشکه نفت طی 10 سال آینده در این میدان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن عالی‌پور در مراسم امضای موافقتنامه توسعه میدان کرنج با بیان این مطلب افرود: در صورتی که توسعه این میدان در دستور کار قرار نگیرد، تولید تجمعی میدان کرنج در 10 سال آینده 353 میلیون بشکه خواهد بود که در مقایسه با 655 میلیون بشکه مدنظر با فرآیند توسعه، بالغ بر 18 میلیارد دلار ارزش آوری کمتری به همراه خواهد داشت.

وی تولید تجمعی کرنج طی 40 سال آینده را با اجرای قرارداد توسعه‌ای، حدود 2 میلیارد بشکه اعلام کرد.

عالیپور با بیان این‌که موافقتنامه امروز حداکثر ظرف 2 ماه آینده به قرارداد منتهی می‌شود، ادامه داد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و کنسرسیوم پرگس درباره میزان سرمایه‌گذاری، اجزای طرح توسعه، میزان تزریق گاز و تولید نفت برای دوره 10 ساله به توافق رسیده اند.

وی اعتبار برآورد شده برای این پروژه را حدود 1.2 میلیارد دلار عنوان کرد.

به گفته عالی‌پور، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در قالب الگوی قراردادی خود تاکنون 18 تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی و خارجی برای میدان‌های شادگان، کرنج، رگ سفید و پارسی امضا کرده که اکنون کرنج به نتیجه رسیده است.

شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و کنسرسیوم پرگس (PERGAS) به منظور توسعه و پشتیبانی بهره‎برداری میدان نفتی کرنج در قالب الگوی قراردادی نفتخیز جنوب موافقت‎نامه همکاری (HOA) امضا کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز