خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نیمی از خودروهای حمل و نقل عمومی فرسوده هستند / ارائه تسهیلات با سود یارانه‌ای به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۴۴۳

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در راستای افزایش ارتقای حمل و نقل عمومی نسبت به نوسازی ناوگان و توسعه شبکه زیرساختی اقدام کنیم، گفت: در حال حاضر از 450 هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی 250 هزار دستگاه فرسوده هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز تحویل 500 دستگاه خودروی مینی‌بوس از محل طرح نوسازی و اشتغال‌زایی با وام 4 درصد با بیان اینکه 90 درصد بار و مسافر در کشور از طریق جاده انجام می‌شود، اظهار داشت: این آ‌مار و ارقام جابجایی بار و مسافر از ظرفیت شبکه راهی نشان از اهمیت این حوزه دارد و در حال حاضر 600 هزار نفر راننده کامیون و حمل و نقل عمومی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته کمتر به نوسازی ناوگان میبنی بوسی توجه شده است گفت: در قرارداد اخیر نوسازی 20 هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی گردش مالی پنج هزار میلیارد تومانی ایجاد می‌‌شود که این طرح با حمایت بانک کارآفرین و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام خواهد شد.

حسن‌نیا با اشاره به پرداخت سود تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از محل منابع خود بابت ارائه تسهیلات به طرح‌های نوسازی ناوگان یارانه سود می‌پردازد.

وی افزود: از دیگر اقدامات برای افزایش ایمنی حمل و نقل عمومی در کنار نوسازی ناوگان، بحث توسعه شبکه زیرساختی راه‌های کشور است.

حسن‌نیا ادامه داد: در حال حاضر شبکه بزرگراهی و آزادراهی کشور 18 هزار کیلومتر است که باید در 2 الی 3 آینده به 20 هزار کیلومتر افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عمر ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر از 450 هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی در بخش بار و مسافر ، 250 هزار ستگاه فرسوده هستند که باید هر چه زودتر اقدام به نوسازی این خودروهای فرسوده کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز