خبرگزاری کار ایران

حسن نژاد در گفت‌وگو با ایلنا:

برجام برای ایران بی‌جام بود/ انقلاب اداری باید در کشور صورت بگیرد/ اجازه نمی‌دهیم اروپا به بهانه ماندن در برجام، ایران را بدوشد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۱۱

یک نماینده مجلس گفت: عالم سیاست، عالم تعارف نیست و همه چیز تعریف خاص خود را دارد، اروپایی‌ها به دلیل وابستگی شدید به امریکا بعید است برجام را ادامه دهند و یا اگر به بهانه برجام بخواهند ایران را بدوشند، اجازه این کار را در مجلس نخواهیم داد و یک طرح دو فوریتی هم در این راستا آماده کرده‌ایم.

 محمد حسن نژاد ( نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی) در گفت‌وگو با ایلنا در مورد خروج آمریکا از برجام گفت: من بارها گفته‌ام برجام برای ما همیشه بی‌جام بود، مشکل اصلی ما قبل از برجام انتقال پول نفت بود و وقتی این مشکل را  با برجام نمی‌توانیم بر طرف کنیم،  پس چه فرقی به حال ما دارد؟

وی ادامه داد: با خروج آمریکا ثبات اقتصادی ما به هم نمی‌ریزد بلکه با خروج از شرایط برزخی و ابهام زا به تثبیت اقتصادی هم خواهیم رسید و به طوری که یکی از نتایج  این شرایط مبهم همین نوسانات ارزی است، هرچند باور دارم پشت پرده نوسانات ارز و هدف از آن، زیر فشار قرار دادن رهبر انقلاب و نظام برای ادامه مذاکرات است، البته به جایی هم نخواهند رسید.

حسن نژاد در مورد مشکلات احتمالی در آینده گفت: بسیاری از مسئولین ما مشکل وادادگی دارند و منتظر هستند مشکلات کشور از خارج حل شود در حالی که ما به اتکای منابع داخلی می‌توانیم مشکلات خود را برطرف کنیم. ما باید در گام اول نیازهای ارزی تجار را برطرف کنیم و سپس مواد اولیه را به وفور در اختیار مردم قرار دهیم تا زمینه سوء استفاده به وجود نیاید.

وی با اشاره به موضع اروپا گفت: عالم سیاست، عالم تعارف نیست و همه چیز تعریف خاص خود را دارد،  اروپایی‌ها به دلیل وابستگی شدید به امریکا بعید است برجام را ادامه دهند و یا اگر به بهانه برجام بخواهند ایران را بدوشند، اجازه این کار را در مجلس  نخواهیم داد و یک طرح دو فوریتی هم در این راستا آماده کرده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصاد تصریح کرد: در کجای دنیا به توتال 23 در صد سود می‌دهند که ما داده‌ایم و حالا با خروج امریکا بخواهد از انجام تعهدات خودداری کند. همچنین ما در دو سال پسا برجام تمام خواسته‌های امریکا و اروپا را بی چون و چرا اجرا کردیم در حالی که سرمایه گذار خارجی  جذب شده تقریبا صفر بود و این نشان می‌دهد که باید قبل از سرمایه گذار خارجی از سرمایه گذار داخلی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: به طوری که در شرایط کنونی سیستم بانکی کشور با رفتارهای ضد تولید خود مانعی در مقابل سرمایه گذاری است و باید یک جراحی و انقلاب اداری در کشور صورت بگیرد تا نقدینگی و سرمایه سرگردان به سمت تولید هدایت شود.

حسن نژاد افزود: چرا باید مردم به سمت نگهداری دلار و یورو به عنوان کالای غیرمولد سوق یابند و اگر در کشور ما فعالیت‌های ما سودآور باشند همین شرکت‌ها ترامپ را دور خواهند زد،  اما اگر فعالیت‌ها و پروژه‌های اقتصادی ما سودآور نباشند همین شرکت‌ها با التماس ترامپ هم به کشور نخواهند آمد.

این نماینده مجلس در مورد برنامه مجلس برای حمایت از تولید داخلی گفت: در حال حاضر  قانون صندوق مکانیزه فروش ابلاغ کرده‌ایم که عملا ریشه قاچاق و فرار مالیاتی را می‌خشکاند تا مانعی برای قاچاق سالانه 100 هزار میلیارد تومانی باشد و طرح دیگر قانون پولی- بانکی است که در صورت اصلاح آن بسیاری از مشکلات ما برطرف شود.

وی در مورد اعتصابات اخیر در برخی مناطق ویژه گفت: دولت نمی تواند خلاف قانون، مصوبه هیات دولت داشته باشد. امام(ره) که سال ها با رژیم شاه مبارزه کرد و او را از کشور بیرون کرد تا مصوب شدن قانون اساسی جدید به قانون شاه پایبند بود، دولت هم باید پایبند قانون باشد.

وی تصریح کرد: نمی شود که بازاریان جلفا یا ماکو به اعتبار قانون  تمام سرمایه خود را در مغازه‌های خود سرمایه گذاری کنند،  سپس ابلاغ شود که به دلیل واردات محور و ضد اقتصاد مقاومتی بودن نمی‌توانند فعالیت کنند.

حسن نژاد قاچاق در مناطق آزاد را بهانه دانست و افزود: بودجه منطقه آزاد جلفا تقریبا 300 میلیارد تومان است که در صورت تعطیل شدن این رقم به خزانه باز می‌گردد و 299  میلیارد و 700 میلیون تومان آن صرف مناطق مرکزی ایران می‌شود و تنها 300 میلیون برای جلفا باقی می ماند.

وی متذکر شد: الان با منطقه آزاد شدن جلفا این استان‌ها از منابع محروم شده‌اند و تعطیلی جلفا می‌تواند این منابع را در اختیار آن ها قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز