خبرگزاری کار ایران

انتقاد معاون قضایی دادستان از تولید خودروی غیراستاندارد در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۲۳

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: یکی از دلایل افزایش تصادفات در کشور تولید لوازم و وسایل نقلیه غیراستاندارد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد حشمتی، معاون قضایی دادستان کل کشور در مراسم گردهمایی روسای ادارات راهدای و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور با بیان اینکه به رغم پیشرفت‌های فنی و تکنولوژی فرهنگ جامعه و فرهنگ رانندگی متناسب با توسعه تکنولوژی‌ها رشد نکرده است، گفت:‌ هنوز هم بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد علت تصادفات خطای انسانی است که این موضوع می‌تواند با فرهنگ‌سازی و آموزش کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشورمان هیچ توجهی به ضوابط و مقررات نمی‌شود این در حالی است که رعایت همین مقررات برای سلامت جامعه واجب است و عدم رعایت این ضوابط باعث افزایش تصادفات جاده‌ای شده است.

حشمتی با بیان اینکه متاسفانه انضباط اجتماعی در ایران خیلی جدی گرفته نمی‌شود اظهرا داشت: در حوزه قونانین هیچ مشکلی نداریم و درباره هر حوزه‌ای قوانینی برای آن اندیشیده شده و مشکل ما در رفتار است که در هیچ قاموسی قرار نمی‌گیرد و با هیچ ضابطه‌ای منطبق نمی‌شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: حفظ وضع موجود وظیفه روزانه دستگاه‌ها و مسئولان سه قوه است اما آنچه که مهم است ایجاد فضای جدید برای سهولت در رسیدن به رونق اقتصادی و تولید است که یکی از راه‌های آن می‌تواند حمل و نقل باشد.

حشمتی با اشاره به مشکلات موجود در بخش حمل و نقل اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در این حوزه وجود نواقص و عدم اقدامات در راستای اصلاحات آن است.

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از این نواقص‌ در بخش تولید لوازم و وسایل نقلیه غیراستاندارد است که اشکالات و خسارات بسیاری به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: تولید وسایل نقلیه غیراستاندارد باعث افزایش پرونده‌های قضایی در بالا رفتن آمار زندانیان شود و هزینه‌های بسیار زیادی را برای مردم تحمیل کرده است.

حشتمی ادامه داد: موضوع دیگر نقص در کمک‌رسانی است که امروز شاهد آ‌ن هستیم بسیاری از تلفات جاده‌ای به دلیل دیر رسیدن گروه‌های امدادی بر سر صحنه تصادف است.

این مقام قضایی با اشاره به تصادف اتوبوس دانش آ‌موزان هرمزگانی گفت: در این سانحه مربی دانش آموزان بارها به  راننده تذکر می‌دهد که بین رانندگی به خواب رفته و در آخرین تماسی که با همسر خود داشته به او می‌گوید که راننده مدام در حین رانندگی به خواب می‌رود اما راننده اتوبوس توجهی به این موضوع ندارد و در نهایت خواب آلودگی راننده منجر به وقوع چنین فاجعه‌ای شد.

وی تاکید کرد: معتقدم آموزش می‌تواند بسیاری از این موضوعات و پرونده‌های قضایی که ناشی از تصادفات جاده‌ای است را کاهش دهد و مسئولان باید اقدامات جدی در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی رانندگی انجام دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز