خبرگزاری کار ایران

عزم دولت برای گسترش روابط با کرواسی موثر و جدی است/ تقویت روابط بخش خصوصی فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات دو کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۱۶

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه وبودجه کشور صبح امروز با خانم مارتینا دالیچ وزیر امور اقتصادی کرواسی که برای گفت و گو با مقامات عالی رتبه اقتصادی کشورمان در تهران به سر می برد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور،  نوبخت ضمن تاکید بر تلاش سازمان برنامه و بودجه کشور برای کمک به گسترش روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد که سفر خانم دالیچ به تهران موجب تحرک هرچه بیشتر روابط ایران و کرواسی شود.

معاون رییس جمهوری فراهم کردن امکان تعامل بخش بخصوصی دو کشور در این سفر  را یک گام به جلو در روابط دو کشور عنوان کرد و گفت: بی‌تردید ایران و کرواسی باتوجه به ظرفیتهای موجود خود می توانند در زمینه های مختلف مکمل یکدیگر باشند.

سخنگوی دولت با تاکید دوباره بر عزم و اراده  ایران برای گسترش روابط خود با کشور کرواسی بر لزوم حل موانع بانکی برای گسترش این مناسبات تاکید .

 نوبخت ادامه داد: برنامه ما برای گسترش روابط اقتصادی با کرواسی یک برنامه کاملا موثر و قابل پیگیری است و سازمان برنامه و بودجه آماده است که تمام تلاش خود را برای رفع موانع ارتباط بخش دولتی و خصوصی دو کشور  در تهران و کرواسی به کار بندد.

خانم مارتینا دالیچ وزیر امور اقتصادی و معاون نخست وزیر کرواسی  نیز در این دیدار  به  ضمن تاکید بر توسعه و تحکیم روابط اقتصادی دو کشور گفت: در سالهای اخیر با سفر برخی مقامات از جمله وزیر امور خارجه و وزیر تعاون ،کار و  رفاه اجتماعی ایران به کرواسی گفت و گوهای مثبت و موثری میان مقامات دو کشور و کارآفرینان کرواسی انجام و پروژه‌های همکاری مشترک هم تعریف شده است .

خانم دالیچ محدودیتهای بانکی و مالی را مهمترین مانع گسترش مبادلات اقتصادی دو کشور برشمرد و    اظهار امیدواری کرد در این سفر ضمن تلاش برای کاهش این محدودیتها، پروژه های همکاری اقتصادی جدیدی تعریف و مذاکرات لازم برای اجرایی کردن آنها انجام شود.

معاون نخست وزیر کرواسی در ادامه این دیدار، با بیان این که در زمینه امور گمرکی باید موانع بین دو کشور مرتفع شود، گفت: براساس نظر بانک مرکزی کرواسی، ما در زمینه حقوقی، هیچ مانعی برای مبادلات اقتصادی و مالی با ایران نداریم و امیدوارم با همکاری بانک‌های بزرگ ومعتبر اروپایی ، بتوانیم هماهنگی‌ها و همکاریهای خوبی میان دو کشور محقق شود.

وی همچنین خواستار تقویت  همکاری دو کشور در زمینه انرژی، خدمات فنی و مهندسی، فرآورده های غذایی، دارو و طرحهای عمرانی  شد و گفت : باپیگیری  سفارت ایران در کرواسی شرکت ملی نفت کرواسی و ایران گفت و گویی را با برای آغاز همکاری های مشترک انجام داده اند .همچنین در زمینه صدور محصولات وفرآورده های غذایی کرواسی به ایران با کمک وزارت بهداشت فعالیتهایی آغاز شده است .

وزیر امور اقتصادی کرواسی با اشاره به اینکه همکاری دو کشور در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی ، چشم انداز مناسبی دارد، بر علاقمندی کشورش برای آشنایی هرچه بیشتر با حوزه های تجاری و فضای کسب و کار ایران تاکید کرد.

خانم دالیچ در ادامه همچنین حوزه گردشگری را یکی از بخشهای زمینه ساز توسعه  روابط تهران – زاگرب دانست و خواستار ایجاد یک مسیر  مشخص   برای  تقویت روابط  گردشگری دو کشور شد و افزود: کرواسی می تواند با  توجه به تجارب ارزنده در زمینه در زمینه گردشگری تجربیات خود را در اختیار ایران بگذارد.

وزیر امور اقتصادی کرواسی در پایان گسترش روابط بخش خصوصی  را فرصت مناسبی برای گسترش سطح روابط دو کشور دانست و از عزم و آمادگی کشورش برای ارتقای سطح همکاری های موثر و سودمند برای هر دو طرف خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز