خبرگزاری کار ایران

تحریمها تاثیر منفی درصنعت گردشگری داشت

کد خبر : ۶۱۷۵۹۸

سلامی‌بای گفت: در کشور ما شکافی بین نیازهای سرمایه‌گذاری و میزان سرمایه‌گذاری وجود دارد که بیشتر دلایلی مانند سیاسی، اداری و عدم هم‌سطح‌سازی اطلاعاتی دارد که با برگزاری همایش‌های این چنینی می‌توانیم بانک‌ها و شرکت‌ها را به هم نزدیک‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابراهیم سلامی بای مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران اروپا با اشاره به تقاضای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری گفت: در دوران پسابرجام و در بحث صنعت گردشگری با استقبال گسترده‌ای روبرو بودیم، به طوری که بیش از ۷۰ شرکت خارجی پیشنهاد سرمایه‌گذاری از ۲۰۰ میلیون دلار تا ۲ میلیارد دلار در هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی را به عنوان بزرگترین هلدینگ در این زمینه ارائه کردند که با برخی از آنها قراردادهایی را منعقد کردیم.

وی در مورد تاثیر سیاست‌های ترامپ در سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری گفت: تحریم‌ها و البته سر کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا تاثیر منفی در این بحث داشته اما ما ارتباط خود با این شرکت‌ها را قطع نکرده‌ایم و پیشنهاد می‌دهیم که شرکت‌هایی موفق خواهند بود که سریعتر وارد بحث سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران شوند.

سلامی بای در مورد تاثیر تبلیغات نامناسب رسانه‌های غربی بر جذب سرمایه‌گذاری گفت:‌ تاثیر تبلیغات نامناسب قطعا موثر است و سیاست همیشه بر اقتصاد تاثیرگذار بوده است به ویژه آنکه ایران در منطقه‌ای است که متاسفانه خبرهای خوبی مخابره نمی‌شود.

وی متذکر شد: با این شرایط منطقه، ایران امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور غرب آسیا است و ما همیشه این پیام را به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی داده‌ایم.

وی با ا شاره به ضعف‌های صنعت گردشگری گفت: ما در ۴۰ سال گذشته اقدامات لازم را در صنعت گردشگری  انجام ندادیم و این باعث شده این صنعت به صورت سنتی و پراکنده اداره شود به طوری که ایران از لحاظ داشتن اقامتگاه‌های مناسب برای گردشگران رتبه ۱۰۴ جهانی را دارا است.

وی یادآور شد: طبق سیاست‌های ایران در بند ۵۰ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه باید ظرفیت گردشگری به پنج برابر کنونی برسانیم و بر اساس این برنامه ۷۷۰ هتل سه ستاره ، چهار ستاره و پنج ستاره نیاز داریم در حالی که عده‌ای عقیده دارند که ما به هتل‌های ارزان نیاز داریم تا گران و این پیشنهاد غیرمنطقی است و باید به دنبال گروه‌های هدفی باشیم که برای کشور ارزآوری داشته باشند همان طور که در برخی کشورها گردشگران در صورت هزینه کمتر از ۲ هزار یورو نمی‌توانند به کشور وارد شوند.

وی تصریح کرد: در کشور ما شکافی بین نیازهای سرمایه‌گذاری و میزان سرمایه‌گذاری وجود دارد که بیشتر دلایلی مانند سیاسی، اداری و عدم هم‌سطح‌سازی اطلاعاتی دارد که با برگزاری همایش‌های این چنینی می‌توانیم بانک‌ها و شرکت‌ها را به هم نزدیک‌تر کنیم.

وی اقدامات این هلدینگ برای جذب سرمایه‌گذار گفت: ما تمام قوانین سرمایه‌گذاری خارجی را از جمله قوانین تشویقی، تسهیلاتی و مالیاتی را در کتاب ۱۰۰ کسب و کار ارائه کرده‌ایم تا با راهنمایی سرمایه‌گذاران بتوانیم سرمایه خارجی را به کشور منتقل کنیم.

وی ادامه داد: برای تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم معافیت‌های مالیاتی ۱۳ درصد در نظر گرفتیم و وزارت کار و سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی نیز از این طرح حمایت کردند.

وی متذکر شد: برای حل بحران کم آبی، اشتغال و کاهش درآمدهای نفتی نیازمند سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری هستیم و تا زمانی که در عرضه نفت عرضه محور نباشیم نمی‌توانیم از وضعیت محدود گردشگری خلاص شویم و باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاری وسیع باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز