خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بنیاد برکت مطرح کرد:

اعطای 150 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به 20 هزار نفر در سال 97

کد خبر : ۶۱۷۱۳۹

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: در سال ۹۷ برنامه ریزی شده تا ۱۰۰۰ گروه ۱۷ تا ۲۰ نفره را با مجموع ۲۰ هزار نفر و تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومان در راستای اشتغالزایی سامان بدهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید جعفری مدیر عامل بنیاد برکت در نشست امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین بانک مهر اقتصاد ایران و بنیاد به منظور اعطای وام قرض‌الحسنه برای توانمندسازی و اشتغال روستاییان گفت:  در زمانی کمتر از یک ماه با مذاکرات کارشناسی و در نظر گرفتن پیشینه بانک مهر اقتصاد ایران در زمینه اشتغال روستایی، مراحل  کار این تفاهم انجام شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته رویکرد درستی نسبت به اشتغالزایی نشده است و صرفا تامین  و توزیع منابع در اولویت بود، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا این منابع زمینه اشتغال را فراهم کرده اند یا خیر.

وی افزود: با توجه اینکه بنیاد برکت دغدغه اشتغال پایدار در کشور را دارد با بررسی نمونه های خارجی و داخلی  توانست به چارچوبی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی دست یابد.

جعفری با اشاره به الگوی های اشتغال زایی بنیاد برکت گفت: با استفاده از الگوهایی مانند طرح آسمان، طرح آفتاب و الگوی اجتماع محور در راستای اشتغالزایی گام های را برداریم‌. بطوریکه در طرح آسمان و آفتاب با کمک در زنجیره های اقتصادی تولید، توزیع، بازاریابی و فروش تولیدات روستایی درآمد روستانشینان را افزایش دهیم.

وی در مورد اهمیت اشتغال روستایی گفت: به جای اندیشیدن به واحد‌های تولیدی بزرگ که منابع مالی بزرگی را می طلبد و نیز زمان بر است می توان با منابع کوچک، مشاغل خرد را ایجاد کرد و از این مشاغل خرد به صورت یکپارچه مجموعه روستا را احیا کرد.

وی یادآور شد: در سال ۹۶ بنیاد برکت در حوزه‌ی اشتغال و با الگوی اجتماع محور توانست در ۶ نقطه مانند هامون، سرخس،... ۱۱۰۰ شغل ایجاد کند و در سال ۹۷ برنامه ریزی شده تا ۱۰۰۰ گروه ۱۷ تا ۲۰ نفره را با مجموع ۲۰ هزار نفر و تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومان در راستای اشتغالزایی سامان بدهیم.

وی ادامه داد: بنیاد برکت با عملکرد ۸۹۰۰ میلیارد تومانی در ده سال گذشته توانست اقداماتی در راستای محرومیت زدایی و بنگاه محوری با تعداد ۳۵۰ انجام دهد که البته از ۳۵۰ بنگاه در حال حاضر ۱۷۰ بنگاه در حال فعالیت است و ۱۸۰ بنگاه واگذار شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز