خبرگزاری کار ایران

حذف هزار میلیارد تومانی آبونمان چالشی برای تامین گاز پایدار / رقم صادرات گاز به ۶۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۷۹۷

عراقی درباره اختلاف مالی با ترکمنستان گفت: قرار است با حضور کارشناسان تا یک ماه آینده موضوع را بررسی کنیم و امیدواریم که به توافق برسیم و به دادگاه نرویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا عراقی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رقم تولید گاز در سال ۹۷ به ۲۵۰ میلیارد مترمکعب خواهد رسید، گفت: در حالحاضر میزان تولید گاز ۲۱۰ میلیارد مترمکعب است که تا پایان سال جاری به ۲۵۰ میلیارد مترمکعب در سال خواهد رسید.

وی با بیان اینکه صادرات گاز از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است، افزود: علاوه بر افزایش تولید کمی باید کیفیت گاز را نیز بالاتر ببریم تا کمتر در فرآیند فلر قرار گرفته و گوگرد کمتری در LPG داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره حذف آبونمان از قبوض گاز اظهار داشت:‌باید با مردم صادقانه صحبت کنیم تا اهداف درازمدت تامین شود. یکی از وظایف ما تامین گاز مطمئن، مطلوب و سالم برای مردم است. نباید در ذهن مردم اینگونه تداعی شود که گاز قطع می‌شود و ما اقدامی نمی‌کنیم. همه اینها منوط به این است که منابع مالی برای حفظ و نگهداری شبکه داشته باشیم.

وی افزود: اما می‌بینیم که در حال حاضر دیوان عدالت اداری آبونمان را حذف کرده و آن را غیرقانونی اعلام کرده و به این ترتیب هزار میلیارد تومان از دست ما رفته و چیزی نداریم که جایگزین کنیم. اگر این روند ادامه یابدنباید انتظار خدمات مطلوب را از شرکت گاز داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه نمایندگان مجلس دریافت آبونمان شرکت گاز را مصوب کنند یادآور شد: اگر منابع ما تامین نشود در آینده نمی‌توانیم سرویس مستمری ارائه دهیم.

عراقی درباره اختلاف مالی با ترکمنستان تصریح کرد: قرار است با حضور کارشناسان تا یک ماه آینده موضوع را بررسی کنیم و امیدواریم که به توافق برسیم و به دادگاه نرویم.

عراقی با اشاره به کیفیت گازی که از این کشور سوآپ می‌شود، بیان کرد: اگر گاز کیفیت نداشته باشد جریمه در نظر گرفته می‌شود. این کشور نیز قول داده که کیفیت را بالا ببرد ما نیز جریمه را کم می‌کنیم.

وی درباره صادرات گاز به ترکیه نیز گفت: طبق قرارداد روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر می‌شود و درآمد آن نیز براساس قانون به خزانه می‌رود.

وی درباره افزایش رقم صادرات نیز گفت: در سال ۹۷ بصره نیز به مقصد صادرات گاز ایران اضافه می‌شود و میزان این صادرات به ۶۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز