خبرگزاری کار ایران

یک مقام آگاه در سفارت ترکیه در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران به ما گاز مجانی نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۰۵۱

یک مقام آگاه در سفارت ترکیه گفت: با توجه به افزایش خارج از رویه‌های بین المللی نرخ گاز از سوی ایران، ترکیه نیز به دیوان داوری شکایت کردکه رای به نفع ترکیه صادر شد و مقرر شد که ایران قیمت گاز را کاهش داده و به قیمت قرارداد قبلی برگرداند.

یک مقام آگاه در بخش بازرگانی سفارت ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص موضوع صادرات گاز ایران به ترکیه اظهار داشت: ماجرا از این قرار است که  ترکمنستان در سال 86 گازی را که به ایران صادر می کرد گران و قطع کرد و تقاضای پرداخت مابه التفاوت از ایران شد ظاهرا دولت احمدی نژاد نیز به جبران این اضافه پرداخت درصدد افزایش قیمت گاز صادراتی به ترکیه برآمد و به دنبال آن بود که مابه التفاوت پرداختی به ترکمنستان را از ترکیه دریافت کند.

وی افزود: با توجه به موضوع یاد شده و افزایش خارج از رویه‌های بین المللی نرخ گاز از سوی ایران، ترکیه نیز به دیوان داوری شکایت کرد.

این مقام آگاه تصریح کرد: بعد از شکایت گازی ترکیه علیه ایران رای به نفع ترکیه صادر شد و مقرر شد که ایران قیمت گاز را کاهش داده و به قیمت قرارداد قبلی برگرداند و ظرف چند سال نیز قیمت را کاهش دهد.

وی تاکید : در حال حاضر ایران فقط جریمه افزایش قیمت را می دهد و به اضافه این که قیمت را به سطح جهانی بر می‌گرداند یعنی نمی‌تواند افزایش قیمت داشته باشد.

وی یادآور شد: به عبارت دیگر ایران پول اضافه را که علاوه بر قرارداد گرفته، باز می‌گرداند یعنی پولی پرداخت نمی کند بلکه در ازای گران فروشی که در گذشته صورت گرفت بدون دریافت پول، گاز به ترکیه صادر می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز