خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صنف انبارداران و سردخانه‌های تهران:

واحدهای تولیدی تعطیل شده تبدیل به انبار شده‌اند/ با افزایش قیمت‌ها مخالفت کردیم/ به دلیل کاهش واردات، نیمی از انبارها خالی‌است

کد خبر : ۶۱۵۵۳۲

رئیس اتحادیه صنف انبارداران و سردخانه‌های تهران با اشاره به اینکه خالی بودن نیمی از انبارهای تجاری و بازرگانی داستان واردات را روایت می‌کند، گفت: الان در اغلب سردخانه‌ها، خرمای سه سال پیش هنوز وجود دارد و آن هم به خاطر این است که این محصول می‌تواند تا هفت سال در سردخانه زیر صفر وضعیت خود را حفظ کند.

سید مهدی کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت اعضای این صنف گفت: متاسفانه رکود و بیکاری به جایی رسیده است که در جلسه با سازمان صنعت معدن و تجارت برای گران کردن خدمات ، ما خودمان اصرار کردیم که هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم چون با همین وضعیت مشتری وجود ندارد و اگر گران کنیم وضعیت بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: الان وضعیت طوری شده که یا تاجران پول ندارند که کالا را وارد کنند یا اینکه جنس خود را در انبار نگه می‌دارند و نمی‌فروشند چون نمی‌دانند آیا کالایی که به فروش می‌رسانند می‌توانند جایگزین آن را تهیه کنند یا نه.

کشاورز افزود: وقتی هنوز قیمت دلار مشخص نیست چطور کالای خود را به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه انبارها و سردخانه‌دارها گفت: امروز که با تاجران صحبت می‌کنیم و در مورد وضعیت اجاره انبارها سوال می‌کنیم اظهار می‌دارند که هنوز نتوانستند دلار 4200 بگیرند که کالا وارد کنند یا محصول جدید به بازار ارائه دهند.

کشاورز ادامه داد: در واقع الان 20 روز است که هیچ کس نمی‌داند چه کار کند مردم همه قاچاقچی نیستند و در دنیای امروز نمی‌توان درب‌های مملکت را بست، باید نیاز مردم تامین شود.

رئیس اتحادیه انبارهای تجاری و بازرگانی استان تهران اظهار داشت: در سال‌های اخیر تعداد اعضای صنف ما بیشتر شده است زیرا بسیاری از کارخانه‌های سنگ‌بری دباغی و فعال در اطراف تهران به دلیل رکود تعطیل شده و محوطه خود را به انبار یا سردخانه اختصاص دادند.

کشاورز با اشاره به اینکه خالی بودن نیمی از انبارهای تجاری و بازرگانی داستان واردات را روایت می‌کند، گفت: الان در اغلب سردخانه‌ها، خرمای سه سال پیش وجود دارد و آن هم به خاطر این است که این محصول می‌تواند تا هفت سال در سردخانه زیر صفر وضعیت خود را حفظ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز