خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین کنفرانس کازمتیک حلال

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۵۶

اولین کنفرانس بین المللی حلال در کازمتیک (لوازم آرایشی و بهداشتی) به همت سازمان بین المللی سیتی وان (گردشگری حلال ) با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی و بین المللی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدبقایی دبیر اولین کنفرانس حلال کازمتیک تهران در نشست خبری گفت: این کنفرانس برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود و به صورت تخصصی به مراقبت‌های پوست و مو مربوط است. در این کنفرانس که جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود رئیس مجلس و رئیس کمیسیون بهداشت و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه فعالین بخش خصوصی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این کنفرانس جزو همایش‌هایی است که در این حوزه برگزار می‌شود مقوله حلال در کازمتیک برای کشورمان موضوع جدیدی است اما این مساله در دنیا جا افتاده. صنعت حلال به شدت در حال توسعه است و سهم آن در دنیای امروز 5.2 میلیارد دلار است که حوزه کازمتیک دو میلیارد دلار از آن را به خود اختصاص داده است و بنابر پیش‌بینی کارشناسان تا هفت سال دیگر این عدد به 52 میلیارد دلار می‌رسد.

بقایی ادامه داد: در دنیای امروز این محصولات جزو لاینفک سبد خانوار است و با توجه به گسترش بهداشت و انتظارات مردم از لوازم آرایشی و بهداشتی و شوینده‌ها کیفیت و حجم آن هر روز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال خوب کشورهای دیگر از این کنفرانس گفت: تا به الان 400 نفر برای حضور در این کنفرانس ثبت نام کرده‌اند و ما 11 سخنران علمی داریم که هفت نفر از آنها از کشورهای آلمان، ‌انگلستان، فرانسه، ترکیه، امارات و اندونزی هستند و همه این افراد از کارشناسان درجه یک و صاحب انجمن‌های تخصصی‌ در کشور خود و اتحادیه اروپا هستند.

در ادامه این نشست علیرضا کیانی عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: سهم کازمتیک در ایران سال 96، 20 هزار میلیارد تومان بوده است و پیش‌بینی ما در سال 97 این عدد نیز به 24 هزار میلیارد برسد که نیمی از آنها محصولات آرایشی و بهداشتی و نیمی دیگر شوینده‌ها و پودرهاست.

وی ادامه داد: تا پیش از این وارد کنندگان ما از تمام کشورها این محصولات را برای مصرف داخل اعم از مواد اولیه یا محصول نهایی وارد می‌کردند اما با سیاست جدید وزارت بهداشت امروز فقط واردات از کشورهای انجام می‌شود که در سطح جهانی دارای کیفیت بالا و برند باشند.

البته در بخش شوینده‌ها بخش عمده آنها تولید داخل هستند که در این جدول ما برندهای خارجی‌ای که در داخل تولید می‌شوند و اشتغالزایی کردند را نیز به عنوان تولید داخل حساب می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که دبیرخانه بین‌المللی کازمتیک حلال در تهران تاسیس شود و یک سال در میان این کنفرانس را بتوانیم برگزار کنیم و در سال‌های میانی نیز کشورهای ترکیه، لهستان و مالزی خواهان اجرای این کنفرانس هستند.

وی با اشاره به دیگر اهداف این کنفرانس گفت: مهمترین نگاه ما نگاه صادراتی است که برای رسیدن به آن بایستی حداقل استانداردها را داشته باشیم تا محصولمان بتواند در کشورهای دیگر نیز به فروش برسد. از طرف دیگر وقتی مصرف‌کننده داخلی ببیند که این محصول صادراتی است و کشورهای دیگر نیز آن را قبول دارند برای مصرف آن تشویق می‌شوند. در حال حاضر در بخش آرایشی و بهداشتی 30 درصد تولید داخلی داریم و 70 درصد واردات؛ که امیدواریم این توازن تغییر پیدا کند.

وی افزود: برای داشتن بازارهای صادراتی نیاز به تقویت شرکت‌های داخلی هستیم. دنیای امروز دنیای رقابت برندهای بزرگ است و شرکت‌های کوچک و متوسط در حال ادغام شدن با بزرگ‌ترها هستند. ما نیز اگر می‌خواهیم سهمی در بازار بین‌المللی داشته باشیم باید این قواعد را رعایت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز