خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی بیان کرد:

انتقاد از سیاست ارزی دولت / دولت هنوز درس عبرت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۳۱۸

شافعی گفت: ما چاره‌ای جز هماهنگی خود با تحولات جهانی نداریم و باید همگام با آنها به دنبال خلق موقعیت باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جلسه امروز پارلمان بخش‌خصوصی کشور تحت تاثیر قیمت ارز و نوسانات آن متشنج برگزار شد به طوری که اکثر نمایندگان با اعلام نارضایتی از این وضع تک نرخی کردن ارز را امر خوبی می‌دانستند اما با استفاده از زور و دستورالعمل عمر آن را کوتاه ارزیابی می‌کردند.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در صحبت‌های خود با انتقاد از وضعیت فعلی نرخ ارز گفت: فعالان اقتصادی ایران دیگر به این شوک‌های اقتصادی عادت کرده‌اند و این چندمین شوکی است که دارند پشت سر می‌گذارند اما متاسفانه دولت هنوز از این وضعیت و این اتفاقات درس نگرفته این نکته را یادآور شوم که در اینجا فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی هیچ مشارکتی نداشتند و فقط بازیگر بودند.

وی با اشاره به حمایت از کالای ایرانی گفت: در بیست سال اخیر رهبر انقلاب هر سال نام‌گذاری خاصی داشتند که بیشتر آنها اقتصادی بودند و به درستی امسال را نیز سال حمایت از کالای ایرانی بیان کردند اما متاسفانه با وجود مانور خوب رسانه‌ها روی این شعار منتظریم تا کارهای مثبت را ببینیم که یکی از آنها بهبود وضعیت کسب و کار است.

وی ادامه داد: وجود عده‌ای از ذینفعان صاحب قدرت که منافع آنها پیوندی با منافع ملی کشور ندارد مزید بر علت شده که توان حرکت را از کشور گرفته است به طوری که اقدامات مخرب آنها در کشور خسارات و لطمات زیادی به بار آورده است.

شافعی در پایان گفت: ما چاره‌ای جز هماهنگی خود با تحولات جهانی نداریم و باید همگام با آنها به دنبال خلق موقعیت باشیم.

 گزارش:نیما لاله

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز