خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بنادر قطر در پاسخ به ایلنا:

از اینکه ایران کنار قطر ایستاد تشکر می‌کنیم / دوستی با عربستان نمی‌تواند تعاملات استراتژیک ایران و قطر را تغییر دهد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۴۴۷

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ایران توانست از فرصت اختلافات قطر و برخی از کشورهای عربی به خوبی برای توسعه تعاملات تجاری استفاده کند گفت:‌هیچ چیزی نمی‌تواند تعاملات استراتژیک ایران و قطر را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عصر امروز هیاتی قطری که در راس آن مسئولان سازمان بنادر این کشور و مشاور ارشد وزیر حمل و نقل و ارتباطات قرار دارد با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان دیدار و جلسه‌ای برای هم‌اندیشی در رابطه با توسعه روابط دریایی و بندری دو کشور برگزار کردند.

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی پس از برگزاری این جلسه در نشست خبری با بیان اینکه سال گذشته این دیدار در امتداد دیدارهای سال گذشته با وزیر حمل و نقل قطر برای توسعه روابط بین دو کشور است گفت: سال گذشته با وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر جلسه‌ای برگزار شد و یکی از موضوعات بسیار مهم در این جلسه افزایش همکاری‌های بندری و دریایی بود.

وی ادامه داد: دی ماه سال گذشته پیش نویس توافقنامه و تفاهم‌نامه بندری و دریایی بین دو کشور تنظیم و به وزیر حمل و نقل ارتباطات قطر ارائه کردیم.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این پیش‌نویس توافقاتی درباره جستجو و نجات دریایی بود که در مراجع دیپلماتیک قطر در حال نهایی شدن است.

راستادافزود: قرار بر این است در این سفر هیئت قطری‌ بازدیدی از بنادر بوشهر، بندر امام، بندر خرمشهر، بندرعباس داشته باشند تا با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این بنادر آشنا شوند.

وی افزود: کشور قطر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دریایی و بندری را دارد و در این سفر قرار بر این است تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شود که سهم حمل و نقل دریایی به مقصد قطر و ترانزیت از مسیر کریدور شمال – جنوب ایران افزایش یابد.

همچنین در ادامه این نشست الخنجی رئیس سازمان بنادر قطر با بیان اینکه پس از سفر هیئت ایرانی به قطر تصمیم به ایجاد یک کمیته مشترک دریایی و بندری بین دو کشور گرفته شد گفت: نماینده ایران در این کمیته آقای راستاد و نماینده قطر بنده هستم.

وی تاکید کرد: قرار بر این است که در این کمیته راه‌های توسعه روابط بین دو کشور و رفع چالش‌های موجود بررسی شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بنادر ایران از دیگر اهداف ما است و در بازدیدهای خود از بنادر ایران فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به صورت مستقیم ارزیابی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: استفاده از پتانسیل‌های موقیعت استراتژیک ایران و قطر برای افزایش ترانزیت از قطر به کشورهای سی آی ا و بر عکس از مسیر ایران از جمله ا هداف ما است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه پس از اختلافات قطر با برخی از کشورهای منطقه روابط تجاری بین بنادر ایران و قطر تا چه حد افزایش پیدا کرد گفت: خوشبختانه در این دوره روابط و تعاملات بسیار خوبی بین ایران و قطر به وجود آمد و بابت این که ایران کنار قطر ایستاد تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آمار و ارقامی از میزان افزایش روابط تجاری و بندری بین دو کشور در این مدت زمان ندارم اما ایران به خوبی توانست از این فرصت استفاده کند و زمینه‌های جذب کالای ایرانی به ویژه مواد غذایی فراهم شد.

الخنجی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر روابط قطر و برخی از کشورهای عربی به حالت قبل برگردد توافقاتی که با ایران داشت چه خواهد شد گفت: به طور قطع ارتباطات استراتژیک بین ایران و قطر پابرجاست و هیچ چیز نمی‌تواند این ارتباطات را تغییر دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز