خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ازدواج

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۵۱

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از پرداخت حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج خبر داد.

 به گزارش ایلنا؛ محمدرضا پورابراهیمی درباره تاخیر در پرداخت تسهیلات از طریق شعب بانک عامل افزود: هر سال پس از هماهنگی های اولیه این بخشنامه به بانک های عامل ابلاغ می شود که امسال نیز بانک مرکزی از ۱۴ فروردین دستورالعمل را طبق لایحه بودجه ابلاغ کرده که امیدواریم طبق برنامه اعلام شده پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز شود.

وی تصریح کرد: با وجود این اگر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیانی که پیش تر پرونده تشکیل داده و در نوبت قرار گرفته اند با تاخیر مواجه شود بانک ها به سرعت موظف به جبران زمان تاخیر افتاده هستند.

این نماینده مردم در مجلس پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج را اقدامی خوب در سال های گذشته بر اساس مصوبات خانه ملت دانست و گفت: عملکرد سیستم بانکی در پرداخت این تسهیلات هم مورد اقبال و هم در این مدت تخصیص خوبی صورت گرفته که باید کمک کنیم سنت حسنه ارائه تسهیلات قرض الحسنه به دیگر امور هم گسترش یابد.

وی با اشاره به آمار عملکرد نظام بانکی در پرداخت این وام در سال ۹۵ گفت: در آن سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته نیز یک میلیون نفر از این تسهیلات برخوردار شده اند که با احتساب سه ماهه پایانی سال ۹۶ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه ازدواج دریافت کردند.

پورابراهیمی افزود: از آنجایی که این نوع وام کارمزد بسیار پایینی دارد و در ابتدای زندگی زوج های جوان قدم خوبی محسوب می شود مورد توجه جوانان است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز