خبرگزاری کار ایران

درخواست رسانه‌های چین از بخش‌های صنعتی و تجاری آمریکا؛

علیه تعرفه‌های ترامپ با یکدیگر متحد شوید

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۷۸۶

رسانه‌های دولتی چین از بخش‌های صنعتی و تجاری آمریکا خواستند تا علیه برنامه‌های گمرکی رئیس‌جمهوری این کشور با یکدیگر متحد شوند. این در حالی است که چین چند روز پیش به‌خاطر این مسئله از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه‌های دولتی چین امروز -یکشنبه- از بخش‌های صنعتی و بازرگانی ایالات متحده خواستند تا علیه برنامه‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور، مبنی بر اعمال تعرفه اضافی ۱۰۰ میلیارد دلاری بر کالاهای چینی با یکدیگر متحد شوند.

پس از آن‌که چین چند روز پیش تعرفه‌ای سه میلیارد دلاری بر میوه، دانه‌های خوراکی و گوشت خوک وارداتی از آمریکا اعمال کرد، واشنگتن از تصمیم خود مبنی بر اعمال تعرفه‌ای ۵۰ میلیارد دلاری بر کالاهای چینی خبر داد.

اعمال تعرفه‌های متقابل میان دو اقتصاد برتر جهان پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده، چین را به تجارت ناعادلانه در رابطه حمایت از مالکیت معنوی متهم کرد. چین این اتهام را رد می‌کند.

روزنامه دولتی «پیپلز دیلی» اعلام کرد: «ما از جامعه بین‌المللی تجاری، از جمله محافل صنعتی و بازرگانی آمریکا، می‌خواهیم که دست به اقدام‌هایی سریع و مؤثر بزنند و دولت آمریکا را مجبور به تصحیح اشتباهاتش کنند.»

همچنین گفته می‌شود که شرکت‌های بازرگانی و صنعتی چین با یکدیگر متحد می‌شوند تا از هرگونه اقدام حکومت این کشور علیه تعرفه‌های آمریکا حمایت کنند. 

چین روز جمعه هشدار داد که اگر دونالد ترامپ تعرفه‌های اضافی ۱۰۰ میلیارد دلاری را اعمال کند، آماده است «پاسخی دندان‌شکن» به آمریکا بدهد.

رسانه‌های چین که زیر کنترل مستقیم مقام‌ها قرار دارند، با وفاداری تمام از موضع دولت حمایت کرده‌اند و این کشور را قربانی سیاست‌های حمایت‌گرایی تجاری آمریکا می‌دانند. 

روز جمعه، چین از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد و این سازمان ۶۰ روز برای حل‌وفصل این مشکل به دو کشور فرصت داد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز