خبرگزاری کار ایران

در راستای حمایت از کالای تولید داخل؛

برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر ساخت داخل 30 درصد گران‌تر خریداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۹۴

مدیرعامل ساتبا گفت: به منظور حمایت از کالاهای تولید داخل، برق تولیدی نیروگاه‌های تجدپدپذیری که از تجهیزات، طراحی و دانش فنی ایرانی استفاده کنند تا سقف 30 درصد بالاتر خریداری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد صادق زاده، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با بیان این مطلب افزود: بر اساس ماده پنج آیین‌نامه اجرایی ماده 61 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی وزارت نیرو برای تشویق نیروگاه‌های تجدیدپذیری که از تجهیزات، طراحی و دانش فنی ایرانی استفاده کنند می‌تواند قیمت برق آن‌ها را تا سقف 30 درصد بالاتر خریداری ‌کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این ماده به ابلاغ آن از سوی وزیر نیرو موکول شده بود، ادامه داد: این دستورالعمل با مشورت گروه‌های کارشناسی متعددی نهایی شده و در اختیار وزیر نیرو قرار گرفته است که امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است این دستورالعمل بتواند در جهت اجرای فرامین ایشان با شتاب بسیار زیادی به اجرا گذاشته شود.

مدیرعامل ساتبا تاکید کرد: این دستورالعمل به زودی از سوی وزیر نیرو ابلاغ شده و مورد اجرا قرار خواهد گرفت که براساس آن نیروگاه‌های تجدپدپذیری که از تجهیزات، طراحی و دانش فنی ایرانی استفاده کنند پس از این برق تولیدی آن‌ها تا سقف 30 درصد بالاتر خریداری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز