خبرگزاری کار ایران

به‌منظور شرکت در هشتمین اجلاس شورای جهانی آب؛

وزیر نیرو عازم برزیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۶۲

وزیر نیرو به منظور شرکت در هشتمین اجلاس شورای جهانی آب در نخستین ساعات بامداد فردا (یکشنبه) عازم برزیل می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، هشتمین اجلاس شورای جهانی آب با شعار “آب برای همه”، از تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ لغایت ۳ فروردین ۱۳۹۷، در شهر برازیلیا، پایتخت کشور برزیل برگزار می شود و رضا اردکانیان، وزیر نیرو در راس هیئتی در این اجلاس حضور خواهد داشت.

شورای جهانی آب در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده و محل دبیرخانه مرکزی این شورا در شهر مارسی کشور فرانسه مستقر بوده و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شخصیت حقوقی از زیر مجموعه‌های سازمان ملل، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، بخش‌های دولتی، وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات علمی و … عضو این شورا هستند. مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری-تهران (تحت پوشش یونسکو) تنها نهاد دولتی عضو شورای جهانی آب از ایران است.

یکی از مهمترین وظایف شورای جهانی آب برگزاری اجلاس شورای جهانی آب هر ۳ سال یکبار بوده که هشتمین اجلاس آن در برزیل برگزار خواهد شد.

این اجلاس از سال ۱۹۹۷ هر ۳ سال یکبار به عنوان بزرگترین رویداد آبی در سطح بین الملل، با هدف بسیج نمودن خلاقیت،‌ نوآوری، ارایه طرح‌های ابتکاری، دانش و اطلاعات جدید در حوزه آب برگزار می شود. تاکنون هفت اجلاس از سال ۱۹۹۷ به ترتیب در کشورهای مراکش (۱۹۹۷)، هلند (۲۰۰۰)، ژاپن (۲۰۰۳)، مکزیک (۲۰۰۶)، ترکیه (۲۰۰۹)، فرانسه (۲۰۱۲) و کره جنوبی (۲۰۱۵) برگزار شده است.

پیش‌‌بینی می‌ شود 30 هزار نفر از حدود 150 کشور جهان در هشتمین اجلاس شورای جهانی آب شرکت کنند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو، در این رویداد ضمن سخنرانی در بخش وزرای حاضر در اجلاس و حضور در میزگرد تخصصی، دیدارهایی نیز با مقامات کشورها و نهادهای بین‌المللی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز