خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتشار ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه با پیگیری‌های وزیر راه

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۰۵۵

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با پیگیری‌های وزیر ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی منتشر شد، گفت: در ۵ سال اخیر نسبت به تسویه بدهی‌های راه آهن و ایران ایر از طریق منابع صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی اقدام کردیم.

امیرامینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ فعالیت‌هایی انجام شد که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بابت انتشار اوراق مشارکت و فاینانس بدهی ۴۸۰۰ میلیارد تومانی به بانک‌ها داشته باشد، گفت: با مدیریت و تصمیم‌گیری‌های تخصصی در چند سال گذشته برای اولین بار بر اساس ظرفیت‌هایی که در قانون پیش بینی شده و با مجوز هیئت دولت رقم ۴۸۰۰ میلیارد تومان به دیون دولت تبدیل شد بنابراین تعهدات وزارت راه و شهرسازی در این بخش را کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه تهاتر بدهی‌های دولت را عملیاتی کردیم اظهار داشت: در شرکت راه آهن و ایران ایر تسویه بدهی‌ها با صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی تا سقف ۳۵۰۰ میلیارد تومان به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و به زودی به قانون تبدیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملیاتی کردن فاینانس دو پروژه ریلی تهران – مشهد و تهران – قم – اصفهان اظهار داشت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در این بخش تزریق شد که توانستیم ۱۵ درصد این رقم پروژه‌ها را به عنوان پیش پرداخت و هزینه‌های جاری تسویه و نسبت به عملی کردن فاینانس اقدام کنیم.

امینی ادامه داد: با توجه به کمبود ۱۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص نقدی برای رسیدن به اهداف حمل و نقل ریلی صرف شده و همزمان توانستیم ۵۸۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی به طرح‌ها اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: این میزان اوراق خزانه اسلامی به پروژه‌های مختلف و بابت تسویه بخشی از مطالبات پیمانکاران منتشر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه د اد: قطعا این اقدامات بی‌سابقه در وزارت راه و شهرسازی در سایه پیگیری‌های شخص وزیر انجام شده است و امیدواریم این روند رو به رشد در بخش‌های عملیاتی و اجرایی هم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز