خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

11 هزار میلیارد پروژه آزادراهی در حال انجام است / اشتغالزایی 17 هزار نفری تنها در بخش آزادراهی

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۳۳

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هزینه انجام شده در بخش آزادراه‌ها بیش از دو برابر بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: ارزش قراردادهای آزادراه‌ها با مشارکت بخش خصوصی به بیش از 11 هزار میلیارد تومان می‌رسد و بیش از 17 هزار نفر تنها در بخش آزادراهی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در مراسم عقد قرارداد احداث شش آزادراه با بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای 440 کیلومتر آزادراه در شش محور در استان‌های مختلف قرارداد منعقد شد که ارزش این قرارداد 2500 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به سهم دولت و بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در این شش آزادراه گفت: سهم بخش خصوصی 70 درصد و سهم دولت 30 درصد است.

آخوندی اظهار داشت: باید تا پایان برنامه هفتم توسعه طول آزادراه‌هایی کشورمان به 10 کیلومتر برسد.

وی ادامه داد:‌ امروز قرارداد 440 کیلومتر آزادراه منعقد می‌شود و 800 کیلومتر آزادراه هم در دست مذاکره برای انعقاد قرارداد داریم.  

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال بخش خصوصی از مشارکت در ساخت آزادراه‌ها بسیار خوب بوده است، گفت:‌ با ساخت این حجم از آزادراه‌ها اشتغال‌زایی بسیار قابل توجهی در بخش حمل و نقل ایجاد می‌شود به طوری که در 1113 کیلومتر آزادراهی که ساخت آن شروع شده است چند هزار ماشین آلات مشغول به کار هستند که میزان اشتغال‌زایی در رابطه با این ماشین آلات تنها 17 هزار نفر بوده و تعداد قابل توجهی افراد هم به صورت مستقیم  و غیرمستقیم در آزادراه‌ها مشغول به کار هستند.

آخوندی با بیان ایکنه در این تنگنای مالی دولت چرخ توسعه زیربناهای کشور متوقف نماند، اظهار داشت: حجم هزینه‌های ساخت آزادراه‌ها بسیار بیشتر از بودجه وزارت راه و شهرسازی است به طوری که بودجه وزارت راه و شهرسازی چیزی حدود 5 هزار میلیارد تومان بوده اما در حال حاضر حجم سرمایه در گردش قراردادهای آزادراهی به بیش از 11 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین در سایر بخش‌های حمل و نقل مانند فرودگاه‌ها، ریل و بنادر هم پروژه‌های ساخت و ساز با بخش خصوصی در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به زمان افتتاح قطعه یک آزادراه تهران – شمال گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این قطعه بیش از 90 درصد است و کار با سرعت پیش می‌رود و کارگاه آزادراه تهران شمال به شدت فعال است و در ماه‌های آینده قطعه یک افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز