خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر نیرو به مناسبت روز ملی آب؛

باید باور کنیم که آب مسئله همه ماست

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۷۸

وزیر نیرو در پیامی به مناسبت 13 اسفندماه، روز ملی آب بر باور به مسئله آب به‌عنوان یک مسئله همگانی تصریح کرد.

به‌گزارش ایلنا، متن پیام "رضا اردکانیان" وزیر نیرو به شرح زیر است:

«و جعلنا من الماء کل شیء حی»

ما همواره  از آب و لزوم حفظ و بهره‌­برداری درست از آن سخن گفته­‌ایم، شاید برای ما که در کشوری با اینچنین تنوع آب و هوایی زندگی می‌­کنیم، باور اینکه خشکسالیم و این خشکسالی حالا دیگر همزاد ما شده است، چندان آسان نباشد و شاید به همین دلیل است که همواره در مواجهه با کم‌­آبی از واژه­‌هایی چون مقابله با بحران و گذر از وضعیت خشکسالی و نظایر آن بهره جسته‌­ایم.

اما گویی اتفاقی در حال وقوع است، نطفه‌­ای جان می­‌گیرد و اندیشه‌­ای آرام آرام در اذهان همه ما متولد می‌­شود. گویی می­‌خواهیم و شاید به‌­ناچار، باور می­‌کنیم که موضوع، بحران و گذر از آن نیست. خشکسالی و محدودیت منابع آب شرایطی است که اگر می‌­خواهیم همچنان در این مرز و بوم که یادگار پدرانمان است، برسر هرکوچه­اش نام شهیدی به یادگار نوشته شده و تنها امید آینده فرزندانمان است، سربلند بزیییم، باید خود را با آن سازگار کنیم. باید بیاموزیم که چگونه آب را حفظ کنیم و از این با ارزش­‌ترین داشته‌­مان چگونه به درستی بهره جوییم که هم تمام مردان و زنان و کودکان این سرزمین به آب سالم دسترسی داشته باشند، هم بتوانیم آن را به عنوان مهمترین رکن توسعه پایدار به‌کار گیریم و میهن خود را آباد کنیم و هم میراثی از این گوهر وجود برای نسل‌های آینده باقی بگذاریم.

از این رو و در شرایطی که با وجود محدودیت‌­های بسیار، هر لحظه به وابستگی ما به منابع آب افزوده می‌­شود و در سال‌های آینده شاهد افزایش هرچه بیشتر تقاضا در مراکز صنعتی، کشاورزی و تمرکز جمعیت خواهیم بود، ناچاریم با اتخاذ راهبردهای جدید در بخش کشاورزی، بازچرخانی و استفاده از پساب و سازگار کردن مراکز صنعتی و خدماتی و بالاتر از همه، تطبیق فرهنگ مصرف و شیوه زندگیمان با شرایط کم‌­آبی، که همواره در کنار ما خواهد بود، همچنان به روند پیشرفت و توسعه کشورعزیزمان ادامه دهیم. باید بیاموزیم که آب فقط مسئله وزارت نیرو یا دولت نیست، باید باور کنیم که آب مسئله همه ماست و باید یاد بگیریم که چگونه از طبیعت برای حفظ و استفاده درست از منابع  آبی بهره بگیریم.

اینجانب روز ملی آب را حضور یکایک شما مردم حق‌­شناس و سرافراز میهن اسلامی عزیزمان ایران و همکاران گرامی‌­ام تبریک گفته، دست یاری به سوی شما می‌­گشایم و از خداوند متعال می­خواهم همواره یار و یاور خدمتگزاران‌تان در وزارت نیرو باشد.

    رضا اردکانیان

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز