خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت نیرو:

رویکرد دولت دوازدهم در بخش آب مدیریت منابع است/ تامین پایدار آب شرب برای مراکز جمعیتی در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۳۳۳

سرپرست وزارت نیرو گفت: تمرکز دولت دوازدهم ادامه یک سری رویکردها و اصلاح برخی روندهاست و تمرکز اصلی تامین آب در مراکز جمعیتی است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو «ستار محمودی» سرپرست وزارت نیرو در آیین آغاز طرح انتقال پساب از تصفیه خانه خین عرب به غرب مشهد اظهار داشت: طرح نجات رودخانه کشف رود در مشهد یک طرح ملی است که با همکاری تمام دستگاه های استانی و ملی عملیاتی شد و این رودخانه هویت خود را بازیافت.

سرپرست وزارت نیرو، افزود: با الگوی کشف رود می توان تمام رودخانه های استان خراسان رضوی و حتی رودخانه های مهم کشور ساماندهی کرد.

محمودی تصریح کرد: مشهد به عنوان بزرگترین پایگاه جهان اسلام در حوزه شیعی و هم از نظر جغرافیای سیاسی دارای اهمیت فراوان است و طرح های بزرگی در این استان برای تامین آب شرب انجام گرفته است. اما جغرافیای خشک منطقه باعث محدودیت در طرح های توسعه است.

سرپرست وزارت نیرو ادامه داد: برای تامین آب شرب مشهد، مجموعه ای از طرح ها در دست اجرا است که یکی از آنها جایگزینی پساب به جای مصرف آب در بخش کشاورزی است و آغاز طرح انتقال پساب تصفیه خانه خین عرب به نوعی آغاز یک روند بلندمدت است.

وی در پایان گفت: ما باید بتوانیم منابع آب گران قیمت و محدود را به درستی حفاظت کنیم و تمام برنامه های وزارت نیرو در زمینه مدیریت منابع آب است. تمرکز دولت دوازدهم نیز ادامه یک سری رویکردها و اصلاح برخی روندهاست و تمرکز اصلی تامین آب در مراکز جمعیتی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز