خبرگزاری کار ایران

استقبال کشورهای حاشیه خلیج فارس از تویوتا یاریس/آلودگی پایین و مصرف کم عربها را به وجد آورد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۹۵۵

یه در سال میلادی گذشته قشر متوسط مردم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تغییز ذائقه داده و به سمت برند تویوتا به خصوص خودروی هیبریدی یاریس رفته اند این در حالیست که پیش از این خودروهای کره ای و میتسوبیشی در صدر تقاضا بودند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در هفته های اخیر شایعه ورود یکی از ارزان ترین خودروهای هیبریدی جهان به ایران جدی شده است به طوریکه فعالان بازار خودروهای وارداتی بر این عقیده هستند که اگر تویوتا یاریس وارد کشور شود به سرعت می تواند جایگاه خوبی در بین خودروسواران ایرانی باز کند.

 کیفیت بالای خودروهای تویوتا و سازگاری آنها با آب و هوای ایران سبب شده که در دهه های اخیر این خودرو جزو خودروهای محبوب ایرانی ها باشد، ضمن آنکه استهلاک کم آن یا اصطلاحا کم خرج بودن این خودرو سبب شده که مشتریان این برند وفادار بمانند و به طرفداران تویوتا نیز اضافه شود.

مدل یاریس پیش از این در ایران عرضه و در بازارهای جهانی هم موفق عمل کرده بود بر همین اساس شرکت تویوتا تصمیم گرفت که تحت همین نام یک خودرو هاچ بک هیبریدی با مشخصات فنی متمایز با دیگر خودروهای رقیب از جمله جاز (هوندا) و ریو(کیا) به بازار ارائه کند. نتیجه این سرمایه گذاری موفقیت آمیز بود به طوریکه تا به امروز بیش از 2 میلیون و 500 هزار خدورو از این مدل در سراسر جهان به فروش رفته، اما آنچه مدیران تویوتا را غافگیر کرد استقبال مردم خاورمیانه به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس از این خودرو بود.

 به گزارش ایلنا به نقل از العربیه در سال میلادی گذشته قشر متوسط مردم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تغییر ذائقه داده و به سمت برند تویوتا به خصوص خودروی هیبریدی یاریس رفته اند این در حالیست که پیش از این خودروهای کره ای و میتسوبیشی در صدر تقاضا بودند اما با توجه به قیمت پایین این خودرو ، امکانات مناسب رفاهی و همچنین هیبریدی بودن آن سبب شده که طرفداران این خودرو بیشتر شوند. هر چند در عربستان همچنان تویوتا پریویس طرفدار بیشتری دارد که آن هم به سبب بالا بودن درآمد مردم این کشور نسبت به سایر کشورهای عربی است.

 مشخصات فنی تویوتا یاریس هیبرید 2018

تویوتا یاریس هیبرید، همچون دیگر خودروهای این خانواده، از یک پیشرانه بنزینی و یک موتور برقی بهره می برد. یاریس در هر 100 کیلومتر تنها 3.6 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی مصرف می کند. این خودرو از یک پیشرانه بنزینی VVTI با کد 1NZ-FXE بهره می برد. این پیشرانه 4 سیلندر 1497 سی سی حجم دارد و سقف توان آن به 73 اسب بخار می رسد. ماکزیمم گشتاور پیشرانه بنزینی نیز در دور 3600 تا 4800 دور به چرخ های جلو منتقل می شود.

 موفقیت های بین المللی

در سال 2016 میلادی، خودروی هاچ بک تویوتا یاریس توسط IntelliChoice به عنوان یک خودروی بسیار ارزشمند معرفی شد، از سوی همین موسسه به عنوان بهترین و ارزان‌ترین خودرو برای هزینه‌های نگهداری معرفی شد، خودروسازی تویوتا با طراحی و ساخت بسیار خوب این خودرو، توانست از سوی موسسه ایمنی IIHS، 4 ستاره ارزشمند ایمنی دریافت کند که تنها دلیل آن، دریافت نمره متوسط برای برخورد جلو از گوشه بوده است، در غیر این صورت تمامی تست‌های تصادف اتومبیل با نمره "Good" از سوی موسسه ایمنی IIHS پاس شده است تا مشتریان با خیال راحت از این اتومبیل استفاده کنند.

 با توجه به کشتاری که آلودگی هوا در کلان شهر های ایران به راه انداخته و سهم 80 درصدی خودروها از این آلودگی رفتن به سمت خودروهای هیبریدی امری اجتناب ناپذیر است.در صورت ورود یاریس هیبرید به ایران پیش بینی می شود که قیمت آن بین 140 تا 150 میلیون تومان قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز