خبرگزاری کار ایران

فاضلی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

راه‌اندازی واحد بازرسی در اتحادیه کسب و کارهای مجازی/ ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در فضای مجازی/ واحدهای سنتی صنفی را به روزتر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۷۸۹

رئیس دپارتمان کسب و کارهای نوین گفت: پیش بینی ما تا سال ۱۴۰۰دستیابی به بیش از ۳۰۰ هزار کسب و کار الکترونیکی است.بنابراین وجود اتحادیه کسب و کارهای مجازی می‌تواند به ساماندهی این مجموعه مثلا با راه اندازی بخش بازرسی کمک کند.

طاهر فاضلی رئیس دپارتمان کسب و کارهای نوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اتحادیه و وضعیت کسب و کارهای نوین و مجازی گفت: از اردیبهشت 96 اتاق اصناف ایران اقدام به زمینه سازی تشکیل اتحادیه کسب و کارهای مجازی کرد.

وی با بیان اینکه غیر از دستور وزیر این نوع کسب و کار، خود رشد بسیار بالایی داشت،ادامه داد: برای ایجاد اتحادیه ابتدا انتخابات در تاریخ 31 مردادسال جاری برگزار شد و تعدادی از فعالان بنام و موفق این عرصه انتخاب و وارد این اتحادیه شدند.

فاضلی افزود: دلیل موفقیت و رشد کسب و کارهای مجازی وجود موانع برای اخذ پروانه کسب به صورت سنتی است مثل گرفتن اجازه‌های مختلف از اماکن و بهداشت و ...با اینکه  در کسب و کار الکترونیکی در شروع، تعدد درخواست مجوز بسیار زیاد بود، ولی با سهولت بیشتر و هزینه کمتری امکان اخذ جواز کسب را فراهم کردیم. این روش نسبت به کسب و کار فیزیکی جهت اجاره مکان و یا طراحی دکوراسیون، نیازی به سرمایه اولیه زیاد ندارد.

وی با تاکید براستقبال نسل جوان از این روش کسب وکار اضافه کرد: با اینکه در طراحی ایده‌ها تکرار زیاد وجود دارد، ایده‌های جذاب و خوب هم زیاد دیده می‌شود.

او گفت: پیش بینی ما تا سال 1400دستیابی به بیش از 300  هزار کسب و کار الکترونیکی است. بنابراین وجود  اتحادیه کسب و کارهای مجازی می‌تواند به ساماندهی این مجموعه مثلا با راه‌اندازی بخش بازرسی کمک کند.

فاضلی در ادامه به نظارت و حمایت دپارتمان کسب و کار نوین در اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: در مواقعی که اتحادیه توان مقابله با تخلفات را نداشته باشد؛ اتاق امکان ورود دارد و گره از مشکل باز می‌کند.

او با تاکید برتسریع و تسهیل روند اخذ مجوز با نظارت این دپارتمان افزود: اتاق اصناف ایران با تعامل با برخی نهادها دررابطه با پروسه گرفتن نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی توانسته این روند را سرعت ببخشد.

رئیس دپارتمان کسب و کارهای نوین در اتاق اصناف اضافه کرد: بخشی از فعالان صنفی به دلیل ترس از بلعیده شدن توسط کسب و کار نوین و یا ناتوانی در عرصه رقابت با این روش با کسب و کارهای الکترونیکی مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای رفع این چالش برآنیم که واحدهای سنتی صنفی را به روزتر کنیم و شرایطی را فراهم کنیم تا آنها هم بتوانند در این عرصه باقی بمانند.

وی گفت: با توجه به اینکه خیلی از واحدهای صنفی ما برای ورود به این نوع کسب وکار تحمل و  توان هزینه بالایی را ندارند، به دنبال پلتفرمی ملی هستیم که امکان ورود هر کسی را با کمترین هزینه فراهم سازیم. مثلا با ایجاد وبسایت امکان فروش اجناس خود را از طریق آن لاین داشته باشند.

طاهر فاضلی همچنین گفت: برای آشنایی و درک صحیح فعالان صنفی با روش‌های نوین در کسب وکار، برنامه‌ریزی مناسب انجام شده که امیدواریم در سال آینده بتوانیم با برگزاری کارگاه های آموزشی برای فعالان صنفی، برای رسیدن به ارزش افزوده بیشتر و مقابله با مشکلات آنها را به آگاهی لازم برسانیم.

فاضلی اضافه کرد: ما درجلسات متعدد با مرکز اصناف به دنبال ایجاد نظام ارزش یابی مشخص بر اساس استاندارد و فاکتورهای جهانی هستیم تا تمام سایت‌ها از این الگو پیروی کنند و مصرف کننده با اطمینان بیشتر از این سایت‌ها استفاده کند.

فاضلی گفت: دپارتمان کسب و کارهای نوین در اتاق اصناف ایران در تعامل  با اتاق بازرگانی به دنبال ایجاد کمیسیون کسب و کارهای مجازی بود  که یک جلسه آن هم تشکیل شده است که این کمیسیون در آینده بازهم فعالیت های مهمی پیش رو دارد.

او همچنین از ایجاد آی سی جی استارتاپ خبر داد و گفت: آی سی جی وصل کننده تمام  ایده‌های موفق بدون سرمایه گذار است که وبسایت آن بزودی در دسترس قرار می گیرد، همچنین در آینده با تمامی شتاب دهنده‌ها نشست خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز