خبرگزاری کار ایران

با حکم وزیر راه و شهرسازی؛

«حسن نیا» رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شد/ انتصاب «کشاورزیان» به سمت مشاور وزیر

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۵۱

«عبدالهاشم حسن‌نیا» با حکم وزیر راه و شهرسازی به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منصوب شد.

به گزارش ایلنا، با حکم وزیر راه و شهرسازی « داوود کشاورزیان» که پیش از این رییس سازمان راهداری بود به سمت مشاور وزیر راه در امور طرح های مهم منصوب و «عبدالهاشم حسن نیا» رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شد.  

متن حکم عباس آخوندی خطاب به عبدالهاشم حسن‌نیا به شرح زیر است:

با سلام

با توجه به تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی در وزارت راه و ترابری سابق و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منصوب می‌شوید. در انجام ماموریت محول شده شایسته است به موارد زیر توجه فرمایید:

- مهمترین ماموریت وزارتخانه تامین امکان دسترسی شهروندان به حمل‌ونقل ایمن، سریع همراه با رفاه و آسایش است. بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست‌ها و فرآیندهای عملیاتی ضمن رعایت شاخص‌های فوق، بهبود کیفیت خدمات و حفاظت حقوق شهروندان باید موردتوجه باشد.

- هرچند توسعه شبکه راه‌های ایران نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید است، در گام اول استفاده صحیح و بهینه از انباشت سرمایه‌های ملی موجود باید موردتوجه باشد. از همین‌رو، موضوع حفظ سطح خدمت راه‌های موجود از طریق اعمال یک برنامه راهداری صحیح و انجام بازرسی‌های نوبه‌ای یکساله، سه ساله و پنج ساله و همچنین رفع گلوگاه باید در اولویت قرار گیرد. به یقین بودجه راهداری در ایران باید افزایش یابد و نظام تامین مالی آن نیازمند بازنگری کلی است. ضروری است در این باره پیشنهاد مشخصی برای تقدیم به مجلس محترم شورای اسلامی تهیه شود.

- سیاست دولت در حمل و نقل جاده‌ای بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. لازمه این کار بازسازی ساختاری صنعت حمل و نقل جاده‌ای بر اساس این ماموریت و بسترسازی برای ورود گسترده بخش خصوصی چه در حوزه توسعه زیرساخت و چه در حوزه ناوگان و ایجاد بنادر خشک و همچنین ایجاد پارک‌های پشتیبانی (لجستیک) و سایر خدمات حرفه‌ای است.

- ایمنی جاده‌ها و تدوین سیاست‌های لازم جهت کاهش میزان تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور با توجه به خسارات بلندمدت اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی آن باید در صدر فعالیت‌ها قرار گیرد. در همین ارتباط تهیه آمار و ارقام بر اساس واقعیت‌های موجود و انتشار این اطلاعات جهت آگاهی مردم و همچنین جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی بخصوص در زمینه ایمنی می‌بایست موردتوجه واقع شود.

- استفاده از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل (ITS) در بخش حمل و نقل جاده‌ای چه در مدیریت ایمن و بهینه شبکه و ناوگان و چه در سهولت دسترسی شهروندان موردتاکید است. این خدمات می‌تواند بهره‌برداری از اطلاعات خرید و سفارش اینترنتی و همچنین خدمات دسترسی به شبکه اینترنت در حین سفر و سایر خدمات مرتبط باشد. همچنین باید شرایطی را فراهم آورد تا کسب و کارهای نوپا بدون مانع امکان ورود به این حوزه را داشته باشند.

-تلاش برای تحقق سیاست‌های کلی نظام در بخش حمل ونقل جاده‌ای بویژه در دستیابی به سهم بیشتر از بازار حمل‌ونقل بین‌المللی و توسعه حمل ونقل ترکیبی مورد انتظار است.

-توجه ویژه به حمل ونقل و توسعه پایدار بخصوص تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت جهت کاهش تخریب محیط زیست در اثربخشی فعالیت‌ها در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مورد توجه باشد.

-یکپارچه‌سازی فعالیت‌های بخش حمل ونقل جاده‌ای برون‌شهری با سیستم‌های مختلف حمل ونقل درون‌شهری از طریق هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط مورد تاکید است.

توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند متعال خواهانم.

عباس آخوندی- وزیر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز