خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱.۳ میلیون تنی ظرفیت سردخانه های کشور در دولت تدبیر و امید/ ترمیم حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۱۴

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: حقوق و مزایای ۷۲ هزار کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به برخی از وزارتخانه‌ها در مجموع ۶۰ درصد کمتر است و برای ترمیم و افزایش آن تلاش می شود.

به گزارش ایلنا، علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی روز سه شنبه در آئین معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در نشست های متعددی که با معاونین نهاد ریاست جمهوری داشتیم قرار شد این شکاف در طول سه سال و هر سال با افزایش ۲۰ درصدی مرتفع شود.

جوادی اظهار کرد: پس از انقلاب کارهای بسیار خوبی در همه حوزه ها در کشور انجام شده ولی متاسفانه نگاه برخی ها به بخش کشاورزی منصفانه نیست و همیشه این همه خدمات نادیده گرفته شده و فقط به نکته ضعف نگریسته اند، در حالی که باید اذعان کرد در کنار کمبودها کارهای بسیار خوبی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته گفت: در سال ۹۲ ، ۲ میلیارد و ۶۰۵ میلیون دلار گندم وارد کشور شد ولی در سال جاری یک دلار گندم وارد نشده و این در حالی است که نه سطح کشت گندم و نه استفاده از آن افزایش یافته بلکه این موفقیت در سایه تدبیر و همکاری و تعامل مدیران و کشاورزان حاصل شده است.

او اظهار کرد: مجموع واردات فراروده های کشاوری به کشور در سال ۹۲ بیش از ۸.۲ میلیارد دلار بود و این رقم امروز به کمتر از پنج میلیارد دلار رسیده است.

جوادی تصریح کرد: در اجرای طرح نوین آبیاری و مکانیزه کردن آبیاری در سال ۹۶ دولت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت کرده که این در تاریح کشاورزی ایران بی سابقه است.

وی افزود: در سال ۹۲ ظرفیت سردخانه های کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که این رقم در سال جاری به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن افزایش یافته و تا ۲ سال آینده ۴۰ درصد دیگر به ظرفیت سردخانه های کشور افزوده خواهد شد.

وی اردبیل را از استانهای دارای هر سه نعمت آب ، هوا و خاک دانست که یکی از استان های موفق در ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی است که تولید گندم در آن در چند سال اخیر چهار برابر شده است.

جوادی همچنین با اشاره به اینکه محور توسعه استان اردبیل کشاورزی است افزود: امیدواریم با همگامی مسئولان و کشاورزان شاهد رونق بخش کشاورزی در استان اردبیل باشیم.

در این آئین با قدردانی از عدیل سروی رئیس سابق سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل ،خلیل نیک شاد به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز