خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

رشد ۱۶.۶ درصدی قیمت آپارتمان درتهران/افزایش ۱۵درصدی اجاره بها

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۴۵۶

مرکز آمار اعلام کرد: در پاییز امسال نسبت به پاییز پارسال در شهر تهران، قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی ۱۶.۶ درصد و اجاره بها ١٤.٨ درصد و ودیعه اجاره ۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز آمار ایران، در شهر تهران در پاییز امسال نسبت به پاییز سال ۹۶ با افزایش ۱۶.۶ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ١٤.٨ درصدی متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه سه‌ درصد ودیعه‎ی پرداختی برای اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی مواجه بوده‌ایم.

طبق این گزارش، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٥٢٣٨٥ هزار ریال، با میانگین مساحت ٢٣٥ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۰۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٧.٨ درصد افزایش داشته ‌است.

بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت کنند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

 متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٥٢٣٨٥ هزار ریال  با میانگین مساحت ٢٣٥ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ١.٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٧.٨ درصد افزایش داشته ‌است.

متن کامل را اینجا می توانید بخوانید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز