خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

بورس کالا پرداخت مطالبات گندمکاران را آسان‌تر می‌کند/ وزارت کشاورزی مسئول پیامدهای عدم استفاده از بورس کالاست

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۳۰۸

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کسری بودجه دولت و با عنایت به این که پرداخت پول در بورس کالا با سرعت بالایی انجام می‌شود، چرا قصد دارند استفاده از بورس کالا برای سال آینده منتفی کنند؟

جواد کاظم نسب، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به خبر اجرایی نشدن خرید گندم در بورس کالا برای سال آینده، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اقداماتی که موجب می‌شود گندمکاران دیرتر به پول خود برسند و به این علت در سختی قرار بگیرند مخالف است. قطعا بعد از بررسی لایحه بودجه در مجلس، کمیسیون کشاورزی به صورت جدی به این مسئله ورود می‌کند.

وی با اشاره به این که وزارت کشاورزی در پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران مشکل داشت و قرار بود از طریق تامین مالی در بورس کالا این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شود ، گفت: به نظرم با عدم استفاده از بورس کالا در خرید گندم در سال آینده ، قطعا پرداخت مطالبات گندمکاران با مشکلات بیشتری پرداخت خواهد شد. همین امسال هم مشکل ایجاد شد و اگر برای سال بعد تدبیری اندیشیده نشود، مسئولان باید پاسخگوی بی تدبیری باشند. اعضای کمیسیون کشاورزی مصمم هستند به هر نحو ممکن مشکل تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران مرتفع شود. در این میان قطعا یکی از ابزارها بورس کالا است. قطعا ما در اولین جلسه کمیسیون کشاورزی این موضوع را بررسی می‌کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: من با خرید گندم در بورس کالا  کاملا موافق هستم و این کار اقدام خوبی است. از طریق بورس کالا، پرداخت پول به کشاورزان آسان‌تر انجام می‌شود و باید از هر ابزاری که موجب پرداخت آسان‌تر مطالبات کشاورزان می‌شود، استفاده کنیم. بورس کالا ابزار مناسبی است و می‌تواند راهگشا باشد.

کاظم نسب ضمن تاییداین که اگر وزارت کشاورزی از بورس کالا استفاده نکرد، مسئول پیامدهای آن در سال بعد است، افزود: کشاورز قشری است که با زحمت بسیار در حال تولید است و باید برای تولید کشاورز ارزش قائل شد. لذا دولت و وزارت کشاورزی باید برای خرید محصولات کشاورزان از همه ابزارهای ممکن استفاده کنند تا شرمنده کشاورزان نشویم. با توجه به کسری بودجه، وزارت کشاورزی همین امسال برای پرداخت مطالبات گندمکاران مشکل داشت. سال آینده احتمالا مشکلات، بیشتر هم می‌شود. با توجه به کسری بودجه دولت و با عنایت به این که پرداخت پول در بورس کالا با  سرعت بالایی انجام می‌شود، چرا قصد دارند استفاده از بورس کالا برای سال آینده منتفی کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز