خبرگزاری کار ایران

تحول در کشاورزی ایران با تکمیل پروژه‌های آب و خاک کشور

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۹۳

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: پروژه‌های آب و خاک بزرگی در نقاط مختلف کشاورزی در حال اجراست که با تکمیل انها چهره حوزه کشاورزی متحول خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، توان مالی بانک ها محدود است و نمی‌توان از بانک ها انتظارات چندانی داشت.

وی یادآور شد: یکی از موضوع های مهم کلان کشوری افزایش نرخ ارز است که عده مخالفت این طرح بوده و خواستار ثبات یا کاهش نرخ ارز هستند درحالی که افزایش نرخ ارز با وجود بروز مشکلات احتمالی اما موجب رشد اقتصاد در بازارهای داخلی و خارجی و توسعه تولید و اشتغال در کشور خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و سایر بخش ها افزایش یابد، میزان سرمایه‌گذاری‌های کنونی چندان چشمگیر و قابل توجه نیست که نیازمند افزایش است.

حجتی افزود: دولت به منظور ایجاد مشاغل خرد زود بازده مبلغ یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات برای روستاییان در نظر گرفته که با پرداخت این وام ها می‌توان صنایع کوچک تولیدی، صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی و ... ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد و توسعه زیرساخت های عمرانی چون گاز، راه، برق و ... به توسعه مناطق محروم کمک کرد، قول مساعد داد که طرح های زیرساختی استان همچون راه ها و گلوگاه های مهم استان ایلام را در سطح ملی پیگیری کند.

وی به موضوع احداث خط راه آهن در استان نیز اظهار کرد: خط راه‌آهن تنها در صورت وجود کارخانه‌ها و‌ واحدهای کلان تولیدی و صنعتی برای استان‌های مبدا سودآوری و صرفه اقتصادی خواهد داشت و نیز راه آهن زمان بر و دیر بازده است و باید احداث راه ها به‌جای راه آهن در اولویت قرار بگیرد.

حجتی به موضوع آب و‌ خاک نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر پروژه های کلان آب و خاک با حمایت رهبری، دولت و مجلس در کشور ایجاد شده که در تاریخ کشاورزی ایران بی سابقه است و این بیانگر استفاده بهینه از منابع و ظرفیت های داخلی است.

وی اولویت قراردادن طرح های پتروشیمی به جای نفت و گاز به عنوان محور توسعه، ایجاد زنجیره‌های تولید در حوزه های مختلف صنعت و کشاورزی و سایر بخش‌ها، ایحاد کریدورهای مرزی برای افزایش رونق صادرات کالا را از راه های توسعه کشور برشمرد و بر شناسایی منابع و‌ظرفیت ها و‌استعدادهای کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز