خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت؛

بانک قرض الحسنه مهر ایران هزینه تاسیس مرکز ترک اعتیاد در تهران را بر عهده گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۰۴۶

در جلسه امضای تفاهنامه بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت بهداشت، این بانک هزینه تاسیس مرکز ترک اعتیاد در تهران را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی اکبری مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در این نشست گفت: از سال گذشته بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی خود فعالیت‌هایش را آغاز کرده به طوری که ۵۰ درصد از بودجه تبلیغات خود را به کارهای عام المنفعه اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بانک مهر ایران در زلزله خراسان و کرمانشاه سعی کرد حضور مثبت داشته باشد و همین‌طور در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فعالیت‌هایی انجام داده است ضمن آنکه همکاران ما در بانک نیز هزینه احداث یک مدرسه ۹ کلاسه به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان را بر عهده گرفتند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اکبری با اشاره به سابقه تاسیس این بانک گفت: این بانک 10 سال پیش با سرمایه 1500 میلیارد تومان توسط 10 بانک ایجاد شده است و سابقه کار آن کاملا مردمی است و هیچ ارتباطی با دولت ندارد و تسهیلاتی که ما امروز اعطا می‌کنیم از محل سپرده‌های مردمی است.

اکبری ادامه داد: سال گذشته منابع ما شش هزار میلیارد تومان بود که با 66 درصد رشد به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که فرهنگ جامعه امروز به این سمت می‌رود که مردم سرمایه خود را در بانک بگذارند و از محل آن سود دریافت کنند اما ما توانستیم سپرده‌های قرض‌الحسنه جذب کنیم. همین امر سبب شد که در 10 ماهه سال جاری 600 هزار فقره تسهیلات بالغ بر شش هزار میلیارد تومان با کارمزد صفر تا چهار درصد اعطا شود.

وی افزود: در بحث معوقات ما کمترین چالش را داشتیم به طوری که رقم آن یک درصد است. این عدد در سیستم بانکی بسیار قابل قبول است. ما در 10 سال گذشته پنج میلیون سپرده‌گذار جذب کردیم که سه میلیون و 200 هزار نفر آن فعال هستند و بر همین اساس برنامه‌ داریم که سال آینده 500 میلیارد تومان سرمایه خود را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: ما تمام هزینه‌های خود را از محل کارمزد پرداخت می‌کنیم و به هیچ عنوان به سمت بنگاه‌داری نمی‌رویم.

وی افزود: ما تاکنون 100 میلیارد تومان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار پرداخت کردیم که این رقم جدا از تکلیف دولت برای پرداخت 25 میلیارد تومان است.

در ادامه این نشست، ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای که بین وزیر بهداشت و مدیران بانک‌ها صورت گرفت اقای هاشمی وضعیت درمان و بهداشت کشور را تشریح کرد و اعلام کرد در حوزه تخت‌های بیمارستانی در وضعیت مناسبی به سر نمی‌بریم که این مشکل در بیماران روانی و سوختگی حادتر است.

وی گفت: مردم نیز این مطالبه را دارند که بانک‌ها بخش اعظمی از هزینه تبلیغات خود را به امور خیر اختصاص دهند همانطور که بانک مهر ایران این کار را انجام داد و قرار است با همکاری دانشگاه علوم روانپزشکی کار احداث مجتمع ترک اعتیاد در تهران را آغاز کند.

در این نشست، بانک قرض الحسنه مهر ایران متعهد شد ظرف 2 سال مرکز ترک اعتیاد را بسازد و تحویل دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز