خبرگزاری کار ایران

وزیر راه دستور داد؛

راهداری، راه آهن و هواپیمایی کشوری عملکردشان را گزارش دهند

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۶۸۵

وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به معاون حمل‌ونقل وزارتخانه دستور داد تا گزارشی از وضعیت اضطراری روزهای ۷ و ۸ بهمن‌ماه جاری تهیه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل خود دستور داد تا تحت نظر وی گزارش کاملی از وضعیت اضطراری در تاریخ ۷ و ۸ بهمن‌ماه جاری جهت استحضار رئیس‌جمهوری، دولت، مجلس شورای اسلامی و  سایر مقام‌های مسئول و همچنین  آگاهی عمومی تهیه و ارائه شود.

متن نامه وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس تقی زاده

معاون محترم حمل‌ونقل

با سلام

با توجه به پایان رسیدن شرایط اضطراری در اثر بارش برف در روزهای شنبه و یکشنبه ۷ و ۸ بهمن‌ماه سال جاری و ایجاد شرایط اضطراری در منطقه تهران، البرز، قزوین، گیلان، زنجان و قم ضروری است با فوریت دو تیم بررسی کارشناسی متشکل از کارشناسان حرفه‌ای و خبره در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی تشکیل دهید تا گزارشی از موضوع تهیه و ارائه نمایند. این تیم باید تحت نظارت جنابعالی و با همکاری کامل سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جزئیات مسائل را بررسی  و گزارش کاملی از تحلیل شرایط و چارچوب  راه‌کارهای سیستمی جهت مقابله با وضعیت اضطراری جهت استحضار رئیس‌جمهوری، دولت، مجلس شورای اسلامی و  سایر مقام‌های مسئول و همچنین  آگاهی عمومی  تهیه و ارائه نمایند.

 این گزارش باید حد اکثر  ظرف مدت سه ماه تهیه و حاوی فرآیند شکل‌گیری شرایط اضطراری در انواع بحران‌های احتمالی، نحوه مدیریت و اطلاع‌رسانی،‌ اقدام میدانی صورت گرفته و همچنین پیشنهادهای لازم جهت درس گیری از حادثه  و بهبود  مدیریت شرایط مشابه تهیه و ارائه نمایند. شایسته است که پیشنهادها دست‌کم سه حوزه را شامل شود که عبارتند از:

۱- چارچوب و شیوه دستیابی به بهبود فرآینده‌های مدیریت شرایط اضطراری و نحوه امدادرسانی نیروهای نظامی و انتظامی و سایر نهادهای درگیر.

۲- کلیات نظام ارزیابی میزان آمادگی نیروی انسانی و تجهیزات دستگاه‌های ذیربط از جمله پلیس،‌ راهداری و هلال‌احمر و معاونت درمان وزارت بهداشت و ارائه راهکار جهت ارتقای آن‌ها

۳- ارائه اصول اصلاحات ساختاری مورد نیاز در سیستم حمل‌ونقل جهت ارتقای تاب‌آوری آن در برابر حوادث به ویژه حمل‌ونقل تهران و حومه و سیستم هوایی با توجه به دو فرودگاهه بودن تهران. این گزارش باید حداکثر ظرف سه ماه تهیه و انتشار یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز