خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری راه‌آهن مطرح کرد؛

جایگزینی حمل و نقل ریلی به جای جاده‌ای و هوایی در شرایط بحرانی/ جابه‌جایی١۴٠هزار مسافر در شرایط بحران

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۴۸

معاون مسافری راه آهن گفت: در ایام پیک نوروز ٢۵ اسفند تا ١۵ فرودین ماه ٢۴٢رام قطار مسافران را جابه جا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسیرحسن موسوی، معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه با تلاش کارکنان راه آهن تمام مسیرهای ریلی باز بوده، گفت: در ۴٨ ساعت بحرانی نسبت به تشکیل کمیته بحران اقدام کردیم و ستاد مناطق تشکیل شد. همچنین نسبت به برف‌روبی اقدام شد تا اختلالی در حرکت نداشته باشیم.

وی افزود: وضعیت مسیر قطارها را بررسی می‌کردیم و در صورت تاخیر قطار، از طریق ارسال پیامک به مسافران اطلاع می‌دادیم.

موسوی ادامه داد: همه واگن‌های مسافری به بخش غیر دولتی واگذار شده و تمام مسولان در این روزها در ایستگاه‌ها در بین مردم حضور داشتند و ۴٣٢ قطار مسافری داشتیم که ١۴٠ هزار مسافر را جابجا کردند.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه قطار در شرایط بحران، جایگزین حمل و نقل جاده‌ای و هواپیمایی شد، گفت: مسافران در راه مانده رایگان جا‌به‌جا شدند.

وی گفت: واگن‌های ذخیره را به برخی از قطارهای مسافری اضافه کردیم و سعی کردیم به تمام تقاضاهای موجود در ۴٨ ساعت بحرانی خدمات ارائه کنیم.

وی ادامه داد: از ساعت٨صبح ١۵ بهمن مردم می‌توانند از طریق اینترنت و آژانس‌ها بلیت نوروزی تهران-مشهد و بالعکس را خریداری کنند.

موسوی افزود: همچنین در تاریخ١۶بهمن پیش فروش بلیت تمام مسیرها آغاز می‌شود.

معاون مسافری راه اهن با اشاره به نوسازی ناوگان ریلی تاکید کرد: در سال گذشته ٣۵٠واگن بالای ۴۵سال و امسال هم ٢۴٨واگن مسافری بالای ٣۵سال از رده خارج شد.

وی با اشاره به میزان قطارهای موجود برای جابه جایی مسافران نوروزی گفت: در ایام پیک نوروز ٢۵ اسفند تا ١۵ فرودین ماه ٢۴٢رام قطار مسافران را جابه جا خواهد کرد.

موسوی افزود:تعداد کل قطارها ۴هزار و ٨۴٠ خواهد بود که نسبت به سال گذشته ١۵درصد رشد دارد.

معاون مسافری ادامه: میزان تعداد صندلی ایجادی برای نوروز یک میلیون و ٨٧٣ صندلی است که١٣در صد نفر-صندلی رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

  وی تاکید کرد: مسافران برای هرگونه سوال و رفع ابهام با شماره ٠٢١۵١۴٩تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز