خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

اتمام مسکن مهر پرند در سال آینده / راه‌اندازی اتوبوس‌های BRT حومه‌ای تهران-کرج

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۵۸۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه پرونده مسکن مهر پرند سال آینده بسته می شود، گفت: پیشنهاد راه اندازی BRT حومه ای تهران- کرج و اسلامشهر را داده ایم .

به گزارش ایلنا  ، نادر محمدزاده با اشاره به افتتاح پروژه های راه و شهرسازی  استان تهران در دهه فجر اظهار داشت :  امسال 32 پروژه در حوزه راه‌های روستایی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تکمیل می‌شود؛ طول کلی این 32 پروژه 91 کیلومتر است که با اعتبار 8.5 میلیارد تومان امسال اجرا و تکمیل شده و برخی زیر بار عبور ترافیک است. 

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال 52 پروژه در حوزه‌های ساخت و توسعه راه‌ها، فنی و اجرایی و ساختمانی در این اداره‌کل افتتاح می‌شود اظهار داشت: این پروژه ها  با اعتبار 2 هزار و 150 میلیارد ریال اجرا شده است و حدود 10 هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است. در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها 36 پروژه راه‌سازی، اجرای آسفالت چیپ سیل در مدت سه ماه و جاده‌های روستایی 6 شهرستان استان تهران با اعتبار 84 میلیارد ریال دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی گفت: در حوزه مسکن مهر 11 پروژه مسکن شامل بهره‌برداری از 3 هزار و 167 واحد مسکن مهر، دو باب کلانتری در شهرستان‌های پیشوا و پاکدشت، پنج باب مدرسه جمعاً 95 کلاسه در رباط کریم، پاکدشت و شهریار و یک مسجد با معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه مسکن ویژه تهرانسر است که جمعاً 1917 میلیارد ریال اعتبار داشته است.

محمدزاده  با بیان اینکه در کل استان تهران 14 هزار و 500 واحد مسکونی از پرژوه های مسکنی به بهره برداری می رسد گفت: 4 هزار واحد آن در شهرهای جدید 6 هزار  و 500 واحد در بافت فرسوده 3 هزار و 200 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و تعدادی هم در شهرهای زیر 25 هزار نفر افتتاح خواهند شد .

وی افزود: البته اخیرا افتتاح هایی در مسکن مهر پردیس داشتیم همچنین تعدادی از پروژه های ساختمان های    اداری  دولتی به بهره برداری می رسد از جمله ساختمان مدیریت بحران.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در استان تهران تامین برق مناطق حاشیه ای گفت: خوشبختانه توانستیم برق سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشین ها را تامین کنیم .

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران بابیان اینکه در این استان 320 هزار واحد مسکن مهر تعریف شده است گفت: 100 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 95 هزار واحد در شهر پرند تعریف شده است و مابقی به شهرهای زیر 25 هزار نفر اختصاص دارد .

وی افزود: از 95 هزار واحد مسکن مهر پرند 67 هزار واحد به افتتاح رسیده است و حدود 25 هزار ان باقی مانده است .

محمدزاده ادامه داد: پیش بینی می کنیم پروژه مسکن مهر پرند در سال آینده به پایان برسد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان این که مسکن مهر اندیشه به پایان رسید گفت: در این سایت سه هزار مسکن مهر پیش بینی شد که اخیرا پرونده آن بسته شد و.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر پردیس اظهار داشت: 83 هزار واحد در این پروژه تعریف شده که تاکنون 25 هزار واحد آن به افتتاح رسیده و 58 هزار واحد دیگر باقی مانده است.

دو سوم افتتاح های انجام شده در یک سال اخیر بوده است بنابراین در پردیس روند ساخت و ساز بسیار مطلوب است.

محمدزاده درپاسخ به این سوال که پرونده مسکن مهر پردیس چه زمانی به اتمام می رسد گفت: نمی توان در حال حاضر تاریخی را برای اتمام این پروژه اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی حومه ای گفت:  بابت انتقال مسافران از حومه تهران به تهران، شبکه قطارهای حومه‌ای در اطراف تهران و چندین خط مترو داریم.  روزانه بیش از 650 هزار دستگاه خودرو وارد تهران می‌شود و همین تعداد خودرو نیز از تهران خارج می‌شود که این رقم به سرعت در حال افزایش است‌ و اگر بخواهیم ترافیک، آلودگی هوا و مصرف سوخت را کاهش دهیم، باید این ترافیک خودروها به سمت ریل سوق یابد.

محمدزاده با بیان اینکه در حال حاضر اتصال سه خط جدید ریلی حومه‌ای به شهرهای جدید در حال انجام است که این شهرها شامل هشتگرد، پردیس و‌ پرند است، گفت:  مجری خط ریلی پرند شهرداری تهران است که آن را تا فرودگاه امام خمینی(ره) ساخته است و مدعی است چون مطالبه دارد، ادامه مسیر را تا پرند نمی‌سازد، در این راستا به تازگی جلسه‌ای در استانداری برگزار کردیم و اعلام کردیم وقتی شهرداری موافقتنامه دارد، نمی‌تواند بگوید که فلان مسیر را اجرا نمی‌کنم.

وی افزود: ‌در راستای کاهش ترافیک جاده‌های ورودی به تهران‌ در حال مطالعه هستیم تا در کنار تکمیل خطوط ریلی و قطارهای حومه‌ای، خطوط حومه‌ای اتوبوس‌های بی‌آرتی را نیز راه‌اندازی کنیم، این امر موجب می‌شود که هم عرض مسیر ترافیک کاهش یابد و سرعت سیر ارتقا یابد که اولین گام بین تهران و کرج این امر انجام خواهد شد البته ضروری است که تعداد خطوط جاده‌ای به پنج یا 6 خط افزایش یابد و در کنار آن نباید تسهیلات مجزایی برای خودروهای سواری فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: پس از تهران ـ کرج، در حال مطالعه برای راه‌اندازی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی تهران ـ اسلامشهر هستیم که این ذیل قانون امکان‌سنجی در حال انجام است.

محمدزاده از اجرای کمربندی اسلامشهر توسط اداره‌کل راه و شهرسازی تهران گفت و افزود: طول این مسیر 38 کیلومتر است که 20 میلیارد تومان در آن هزینه شده است و در برخی قطعات، زیرسازی به پایان رسیده است.  امیدواریم این قطعه در سال مالی آینده تکمیل شود تا ترافیک سنگین اسلامشهر، رباط کریم و واوان حذف شود.  ‌از کمربندی دوم تا ضلع جنوبی فرودگاه امام در این قطعه 12 کیلومتر طول دارد و پروژه کلاً 500 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: پروژه دیگر، کمربندی دماوند است؛ مسیرهای دماوند و گیلاوند در ایام تعطیلات بسیار پرترافیک می‌شود که تلاش کردیم با احداث کمربندی دماوند، ترافیک از دماوند و گیلاوند خارج شود؛ این کمربندی دو شهر مذکور را دور می‌زند و به جاده فیروزکوه وصل می‌شود و دارای دو خط رفت و دو خط برگشت و اعتبار ملی است.

و با بیان اینکه پیشرفت کمربندی دماوند حدود 50 درصد است، افزود: این پروژه حدود 14 کیلومتر طول دارد و دارای تونل 500 متری و پل 400 متری است و به جاده فیروزکوه متصل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز