خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نمایشگاه انرژی کیش انجام شد:

انعقاد تفاهم‌نامه میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت توربوتک

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۸۸۵

تفاهم‌نامه‌ای با محوریت طراحی و توان‌مندسازی ماشین‌های دوار بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت توربوکمپرسورتک خاورمیانه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش منعقد شد.

به گزارش ایلنا، در روز دوم این نمایشگاه، تفاهم‌نامه‌ای بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت توربوتک منعقد شد.

در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه یکی از تجهیزات بسیار پیچیده از نظر تکنولوژی و کاربرد، توربین‌ها و کمپرسورها و به طور کلی تجهیزات دوار هستند، اظهارکرد: این تفاهم‌نامه بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت OTC که یکی از پیشگامان طراحی و ساخت این تجهیزات است، منعقد شده که انشاالله با هم‌افزایی و استفاده از توان‌مندی‌های متقابل بتوانیم به تکنولوژی و تجهیزاتی که بسیار کلیدی در صنعت نفت و گاز است دست پیدا کنیم و من اطمینان دارم با توجه به توان‌مندی که در هر دو طرف این تفاهم‌نامه است، ما موفق خواهیم بود که یکی از نیازهای اساسی صنعت نفت و گاز را برطرف کنیم و شاهد خودکفایی در این تجهیزاتی که از تکنولوژی خیلی بالا برخوردار است، باشیم.

وی افزود: این پروژه از جمله پروژه‌‌هایی است که مشتری زیادی به خصوص در صنعت گاز و بخش‌های مختلفی از صنعت نفت دارد و با توجه به ابعاد گسترده این تکنولوژی قطعا باید بر اساس نیازی که در صنعت است، جلو برود.

به گفته توفیقی، این پروژه تاکنون نیز مشتریان مختلفی در بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز داشته است؛ یعنی از پروژه‌هایی است که نیاز زیادی در صنعت به آن است و مشتریان خود را دارد.

همچنین هیوا خاوری، مدیرعامل شرکت توربوتک با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در جهت ارتقا و توسعه توربوماشین‌های فاقد توربین گازی، کمپرسورها و پمپ‌های موجود در شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز برای افزایش طول عمر، توان و راندمان ماشین‌ها است، گفت: امیدواریم که با فراهم شدن بستر تکنولوژیکی طرحی را از توربین‌‌های گازی که اکنون عمرشان به پایان رسیده و نمی خواهیم سرمایه‌ای که داریم را دور بیندازیم، فراهم کنیم که بتوانیم هم آن‌ها را ارتقا دهیم و هم بیشتر از آن‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مدت زمان این تفاهم‌نامه چهار سال است اما امیدواریم که بتوانیم سال‌های سال این فعالیت مشترک را ادامه دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز