خبرگزاری کار ایران

رییس فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد؛

رشد ۱۵۷ درصدی واردات رسمی با رجیستری/ ۳۰ درصد گوشی‌های فعال شده در شبکه قاچاق هستند

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۳۴

رییس فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: در پاییز سال جاری حجم واردات رسمی موبایل به معنای ورود از مبادی رسمی و پرداخت حق گمرکی رقمی بالغ بر ۱۴۴ میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا از برنامه ستاد رجیستری مهدی دهقانی‌نیا ، رییس فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به حجم واردات رسمی موبایل گفت: در پاییز سال جاری حجم واردات رسمی موبایل به معنای ورود از مبادی رسمی و پرداخت حق گمرکی رقمی بالغ بر ۱۴۴ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه به لطف اجرای طرح ثبت تلفن همراه با عنوان رجیستری ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص میزان موبایل‌های وارده شده به صورت رسمی و غیررسمی به کشور گفت: از زمان فعالسازی طرح و پالایش رسمی شبکه، ۷۰ درصد از گوشی‌های ثبت شده از تمامی برندها رسمی وارد ایران شده‌اند و فقط ۳۰ درصد گوشی‌های فعال شده در شبکه قاچاق هستند.

 دهقانی‌نیا افزود:تمامی مدل گوشی‌های یکی از شرکت‌های سامسونگ، هوآوی و ال‌جی تا دهه فجر ۲۲ بهمن ماه وارد شبکه بررسی رجیستری می‌شوند و این طرح به مرور زمان برندهای بیشتری را شامل می‌شود.

دهقانی نیا گفت: مرحله‌ی سوم در زمان خرید و فروش‌ گوشی‌های دست دوم کارایی دارد و این امکان را برای مالک فراهم می‌کند که اگر گوشی تلفن همراهش سرقت شد، بدون نیاز به مراجعه به جایگاه خاصی، گوشی را از حیز انتفاع خارج کند و حتی این امکان را به دارنده‌ی ‌گوشی می‌دهد که بتواند وضعیت گوشی سرقت‌شده‌‌ی خود را تشخیص دهد که می‌تواند بازار گوشی‌های دست دوم را ساماندهی کند.

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان این که رجیتسری یک طرح ملی است، گفت: طرح ثبت تلفن همراه با عنوان رجیستری یک طرح در بحث ملی است که مصداق نزدیک همکاری دولت و بخش خصوصی به شمار می‌رود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز