خبرگزاری کار ایران

دستاوردهای برجامی بانک کشاورزی/ افتتاح حساب کارگزاری نزد ۳۰ بانک خارجی و تبادل رمز سوئیفتی با ۱۲۰ بانک/ ۶۴۷ میلیون دلار گشایش اعتبارات اسنادی

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۷۴۵

بانک کشاورزی در راستای گسترش روابط بین الملل و در پاسخ به اقبال بین‌المللی نسبت به برقراری تبادلات مالی با بانک کشاورزی، روابط کارگزاری خود را با بانک‌های اروپایی گسترش داده است به طوری که ۱۸۴ مذاکره و مکاتبه و ۸۰ جلسه ملاقات با بانک‌های خارجی‌داشته که به افتتاح حساب کارگزاری نزد ۳۰ بانک خارجی و تبادل رمز سوئیفتی با ۱۲۰ بانک منجر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران (برجام) و لغو تحریم‌ها از بیست و هفتم دی ماه ۱۳۹۴ افزون بر رفع تحریم‌های بانک مرکزی، بانک کشاورزی به همراه بانک‌های تجارت، رفاه کارگران، توسعه صادرات، سپه، پست بانک، صنعت و معدن، ایران و اروپا، توسعه تعاون، سینا، ملت، ملی و صادرات، نقل و انتقال منابع بین اشخاص حقیقی، حقوقی خارجی و ایرانی مجاز شد و مشارکت و روابط کارگزاری بانکی مشترک بانک های ایرانی و خارجی گسترش یافت.

در این باره رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با بیان اینکه روابط کارگزاری پس‌از برجام به نزدیک ۳۰۰ بانک خارجی رسیده است، گفت: امروز کشور از نظر واردات و صادرات شرایط خوبی دارد و نقل و انتقال پول با زمان تحریم ها قابل قیاس نیست

در این راستا بانک کشاورزی، تا پایان آذرماه امسال در حوزه تجارت بین الملل و واردات کالا در مجموع بیش از یک میلیارد و ۱۲۲ میلیون دلار تبادلات مالی‌داشته که این رقم بابت ۶۴۷ میلیون دلار گشایش اعتبارات اسنادی، ۱۴۰ میلیون دلار بروات اسنادی و ۳۳۵ میلیون دلار حوالجات ارزی بوده است.

بانک کشاورزی در همین مقطع،  نزدیک به ۱۴۰۰۰ فقره تبادل پیام سوئیفتی با بانک‌های خارجی داشته و نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار نیز ضمانت نامه ارزی صادر کرده است.

بر اساس‌این گزارش، این بانک در راستای گسترش روابط بین‌الملل و در پاسخ به اقبال بین‌المللی نسبت به برقراری تبادلات مالی با بانک کشاورزی، روابط کارگزاری خود را با بانک‌های اروپایی گسترش داده است به طوری که ۱۸۴ مذاکره و مکاتبه و ۸۰  جلسه ملاقات با بانک‌های خارجی‌ داشته که به افتتاح حساب کارگزاری نزد ۳۰ بانک خارجی و تبادل رمز سوئیفتی با ۱۲۰ بانک منجر شده است.

بانک کشاورزی همچنین از ابتدای سال جاری در حمایت از صادرات محصولات کشاورزی، ۱۵۶۳ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده و اقدامات حمایتی اثرگذاری از تشکیل صندوق های پسته و زعفران و صادرات خرما و کشمش انجام داده است. 

مذاکره و پیگیری به منظور تامین مالی خارجی برای دریافت خطوط اعتباری از بانک های کارگزار در کشورهای مختلف و شرکت در سمینارها و دوره های آموزشی برگزار شده در خارج از کشور به منظور ارتقای دانش بانکی و آشنایی با خدمات جدید بانکداری بین الملل و استانداردهای جهانی، از دیگر رویدادهایی است که در بانک کشاورزی در دولت دوازدهم رشد چشمگیری یافته است.

شایان ذکر است؛ مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه فعالیت های بین المللی برای استفاده از فرصت های پسابرجام، اقداماتی چون فراهم کردن مقدمات ایجاد کانال ارتباطات مالی بین ایران و کشورهای «سی . آی . اس» با محوریت بانک کشاورزی، تسهیل مبادلات مالی و ارتقا سطح تراز تجاری ایران و روسیه ، توسعه روابط مالی  با «بانک تعاون اسلامی به عنوان یکی‌از سهامداران این بانک و عضویت کمیته مدیریتیاتحادیه مؤسسات تامین مالی توسعه ملی در کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی «ادفیمی» را در دولت تدبیر و امید به انجام رسانده و برنامه های کاربردی بسیاری را تدوین کرده است که در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز