خبرگزاری کار ایران

کشف قاچاق اتوبوسی طلا توسط ماموران گمرک

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۱۴۷

ماموران گمرک در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۶ کیلو و ۲۷۷ گرم طلای ساخته شده کشف کردند.

به گزارش ایلنا؛بیش از 6 کیلو طلای ساخته شده در قسمت های مختلف صندلی شاگرد اتوبوس به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود اما ماموران گمرک با هوشیاری و در بازرسی از قسمت های مختلف این اتوبوس موفق به کشف بیش از ۶ کیلوگرم طلای ساخته شده شدند.

ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از خودروهای ورودی از ترکیه و در حین کنترل اتوبوس های ورودی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و در بازرسی از قسمت های مختلف اتوبوس موفق به کشف این مقدار طلای ساخته شده از داخل صندلی سمت شاگرد این اتوبوس می شوند.

با کشف این مقدار طلا و در بازجویی های اولیه شاگرد راننده به قاچاق این مقدار طلا اعتراف می کند و ماموران گمرک او را به منظور تحقیقات بیشتر و به جرم قاچاق طلا تحویل مراجع قضایی می دهند.

عمده ترین دلیل قاچاق مسافری طلا در یک ماهه اخیر نوسانات شدید قیمت طلا و ارز در در دو طرف مرزهای ایران و ترکیه بوده که انگیزه سود جویان را نسبت به قاچاق طلا و ارز افزایش داده است.

 بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال ۲۰۱۷،  گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر رتبه اول دنیا را کسب کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز