خبرگزاری کار ایران

مذاکرات نظام بانکی برای تامین مالی تداوم دارد؛

امضای قرارداد فاینانس ایران و روسیه، بدون محدودیت سقف

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۵۹۶

قرارداد تأمین مالی بین المللی میان ۴ بانک ایرانی و اگزیم بانک روسیه امروز در مسکو امضاء شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به دنبال امضای یادداشت تفاهم بانک مرکزی ایران و موسسه دولتی بیمه صادراتی روسیه (اکسیار) درمهرماه سال جاری، قرارداد چهار بانک ایرانی سپه، توسعه صادرات ایران، پارسیان و پاسارگاد از یک سو و اگزیم بانک روسیه از سوی دیگر بدون محدودیت سقف امضاء شد. این قرارداد امکان دریافت تسهیلات بانکی از کشور روسیه برای اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی در کشور را فراهم می‌سازد.

بر اساس این قرارداد، پروژه های بخش دولتی و خصوصی که مجوزهای لازم را در کشور اخذ  کرده اند و اولویت آنها به تأیید دستگاه های اجرایی ذیربط رسیده باشد، می  توانند از طریق ۴ بانک ایرانی ، تسهیلات اگزیم بانک روسیه را دریافت  کنند و صادر کنندگان روسی نیز می  توانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به کشور اقدام کنند. 

 

امضای این قرارداد، در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و قوانین بودجه سنواتی و در نتیجه تلاش  های اخیر دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی برای فراهم  کردن خطوط اعتباری فاینانس از کشورهای مختلف صورت گرفته است تا امکان تنوع بخشی به خطوط اعتباری موجود برای اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی کشور فراهم آید.

در این راستا، پس از انعقاد قرارداد با کشورهای هند، چین، کره جنوبی، دانمارک و اتریش در ماه‌های اخیر، روسیه ششمین کشوری است که قرارداد فاینانس با آن منعقد شده است و بدین ترتیب، طیف خطوط اعتباری موجود برای پروژه های عمرانی و تولیدی کشور به تدریج افزایش یافته و متنوع می  شود. در نتیجه این امر، امکان تأمین مالی پروژه  ها از طریق خطوط اعتباری کشورهای مختلف برای دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی وجود خواهد داشت.

گفتنی است در به ثمر نشستن این قرارداد تلاش های وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو قابل توجه و حائز اهمیت است.

ضمن آنکه مذاکرات سیستم بانکی و دولت از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی برای فراهم کردن امکان تأمین مالی از کشورهای دیگر، کماکان ادامه دارد و اخبار آن اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز