خبرگزاری کار ایران

آرش محمدنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

ما رساندن صدای مردم به گوش مسئولان را وظیفه خود می‌دانیم/ کمپین «تغییر بودجه به نفع مردم» امیدوار است دولت و مجلس نارضایتی مردم را درک کنند

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۲۳۲

یک عضو کمپین «تغییر بودجه به نفع مردم» گفت: ما امیدواریم دولت و مجلس، نارضایتى مردم را درک کنند و صداى اعتراض مردم را بشنوند و در تخصیص بودجه، بهبود وضعیت محیط زیست و معیشت مردم را بر رضایت برخى نهادها ارجح بدانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، این روزها بودجه پیشنهادی دولت  در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی‌ است.

از روز گذشته بیانیه‌ای با موضوع اعتراض به بودجه پیشنهادی دولت در فضای مجازی با هشتک #تغییر_بودجه_به_نفع_مردم ، در حال جمع‌آوری امضا است.

به نظر می‌رسد نقص‌های بودجه از یک سو و  شفافیت دولت در اطلاع‌رسانی موارد مصرف بودجه، خود دلایل کافی برای استقبال از این کمپین را ایجاد کرده است.

برای بررسی این موضوع  با آرش محمدنیا، عضو فعال  کمپین، گفت‌وگویی داشتیم. مشروح گفت‌وگوی وی با خبرنگار اقتصادی ایلنا به شرح زیر است:

کمپین شما نامه‌اى خطاب به دولت و مجلس با عنوان درخواست براى تغییر بودجه به نفع مردم، تهیه کرده‌ است و از دولت خواسته‌اید در اولویت بندى موارد مصرف بودجه‌ بازنگرى کند و بودجه برخى نهادهاى خاص  و نهاد‌هاى غیر مولد را کاهش دهد یا حذف کند. شما چه ضرورتى براى این کار احساس کردید؟ و هدف شما از این کمپین چیست؟

ما به عنوان بخشى از فعالین جامعه مدنى، رساندن صداى مردم به گوش دولت‌مردان را وظیفه خود می‌دانیم و در این کمپین تلاش کردیم ضمن رساندن صداى اعتراض و نارضایتى مردم از بودجه پیشنهادى دولت به مجلس و یادآورى مشکلات اقتصادى که مردم هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، حامل این پیام براى دولت باشیم که فشارهاى اقتصادى بر شانه‌هاى مردم هر روز شدیدتر می‌شود و در این شرایط افزایش غیرضرورى بودجه برخى نهادهاى خاص که عملکرد شفافى هم نداشته‌اند جز افزایش بى‌اعتمادى بین مردم و حاکمیت، ثمره دیگرى نخواهد داشت.

در همین ٢٤ ساعت که از آغاز کمپین مى‌گذرد ما شاهد یک اجماع فراگیر بین طیف‌هاى گسترده‌اى از فعالان و کنشگران سیاسی و مدنی بودیم که از این کمپین حمایت کرده‌اند .

همانطور که می‌دانید بودجه به عنوان یک سند اقتصادی، پل ارتباطی ملموس و مشخص میان دولت و ملت است و تجلی وضع معیشت یک ساله‌ی مردم را در آن مى‌توان دید. بودجه امسال بیش از هر سالى مورد بحث و نقد در شبکه‌هاى مجازى قرار گرفته و این نشان دهنده بحرانى شدن وضع معیشت مردم است که از وضعیت خود در سال آینده دچار اضطراب و نگرانى هستند. ما امیدواریم دولت و مجلس، نارضایتى مردم را درک کنند و صداى اعتراض مردم را بشنوند و در تخصیص بودجه، بهبود وضعیت محیط زیست و معیشت مردم را بر رضایت برخى نهادها ارجح بدانند. ما نگرانیم که این نارضایتى‌های اقتصادى و اعتراضاتى که هر روز شاهد آن هستیم، شدت بگیرد.

تا چه میزان امیدوارید که مجلس و دولت به تقاضاى شما پاسخ دهند؟

مجلس و دولتى که خود را برآمده از راى ملت می‌دانند باید پاسخگو به مطالبات مردم باشند. هرچه این مطالبات بى پاسخ بماند، اعتماد مردم کمتر مى‌شود و سرمایه بزرگى از دست خواهد رفت. نوشتن این نامه خطاب به مسئولین خود گواه آن است که ما امیدوار به پاسخگو بودن مسئولین هستیم.

تا کنون چه تعداد این نامه را امضا کرده اند؟

همانطور که گفتم  شهروندان عادى و فعالان سیاسى و دانشجویی و کنشگران مدنى از طیف‌هاى گوناگون به این حرکت پیوسته‌اند و تاکنون بیش از هزار نفر با امضای این نامه از این کمپین حمایت کرده‌اند و کماکان کانال تلگرامی https://t.me/joinchat/Br86nEW4N2pBclSNvDdpIg جمع‌آوری امضا ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز