خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی:

توضیح پیرامون تغییر مدیران منطقه‌ای / هیچ رانتی در شرکت‌های برندینگ وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۳۲۲

موسوی خواه گفت: بنده تطابق زمانی را رعایت نکردم. از آبان‌ماه قرار بود این جابجایی‌ها انجام شود اما همزمان با حضور وزیر درمجلس شد که باعث شد از وزیر هزینه شود ولی این همزمانی باعث شد که سوءتفاهم پیش بیاید.

محمدرضا موسوی خواه مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران درباره اهلیت شرکت های برندینگ اظهار داشت: مجموعا 85 شرکت در موضوع شرکت های زنجیره ای تایید صلاحیت شده که 8 شرکت اشخاص حقیقی و 47 شرکت مجاری عرضه هستند که تشکیل شرکت های زنجیره ای را داده اند.

وی افزود: 5 شرکت سازندگان تجهیزات سی ان جی هستند که برند سی ان جی را هم دارند، 13 شرکت حمل و نقل و 3 شرکت گاز مایع هسند که در عرصه توزیع سوخت کار می کنند، 9 شرکت پالایشی که 5 پالایشگاه تولید فرآورده و 4 پالایشگاه در زمبنه هیدرورکبوری فعایت می کنند.

موسوی خواه خاطرنشان کرد: تمام اسناد مالی این شرکت ها توسط سازمان حسابرسی ارزیابی شده و به لحاظ توان مالی بررسی شده اند و از نظر قانونی و مالی مشکلی نداشته و صلاحیت دارند.

وی تاکید کرد: به ضرص قاطع می گویم هیچ رانتی در شرکت های زنجیره ای عرضه ایجاد نشده است.

این مقام مسئول در ادامه درباره سوخت رسانی به مناطق زلزله زده گفت: در زلزله کرمانشاه  بیش از 19 میلیون لیتر نفت سفید توزیع شد که 5 میلیون لیتر آن رایگان بود، 430 میلیون تومان کمک های نقدی و بیش از 7500 کپسول پیک نیکی رایگان توزیع شد. همچنین 5 اسکیت توزیع گاز مایع نصب شد، 75 میلیون تن گاز مایع به صورت رایگان شارژ می شد، بیش از 8 هزار سیلندر 11 کیلویی ارسال شد 4 هزار حلب سه لیتری نفت سفید به اضافه والورها بین مردم توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 16 میلیون لیتر بنزین و 21 میلیون لیتر نفت گاز در کرمانشاه توزیع شد  و اکنون همچنان توزیع نفت سفید ادامه دارد.  

موسوی خواه درباره تغییرات مدیران پخش منطقه ای نیز اظهار داشت: در مورد این وقایع این تفسیر شد که به خاطر اتفاقات مجلس جابجایی اتفاق افتاد اما هدف جابجایی به خاطر کارت زرد وزیر در مجلس نبود.

وی توضیح داد: بنده تطابق زمانی را رعایت نکردم. از آبان‌ماه قرار بود این جابجایی‌ها انجام شود اما همزمان با حضور وزیر درمجلس شد که باعث شد از وزیر هزینه شود ولی این همزمانی باعث شد که سوءتفاهم پیش بیاید.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی بیان کرد: دلیل این جابجایی ها نیز مباحث عملیاتی و سوخت‌رسانی بوده است. اکنون مدیر تبریز ابقا شد و در مورد بقیه مدیران نیز به خاطر مباحث عملیاتی و سوخت رسانی تغییرات انجام شده است.

وی درباره رقم صادرات فراورده های نفتی تصریح کرد: سال گذشته روزانه 46 میلیون لیتر نفت کوره صادر کردیم که این کاهش به دلیل عرضه بیشتر از سوی عرضه کننندگان در بازار امسال به 45 میلیون لیتر رسید.

موسوی خواه ادامه داد: رقم صادرات نفت گاز سال گذشته تا این زمان روزانه 14 میلیون لیتر بوده اما امسال به دلیل اینکه نیروگاه ها را در دست تامین داشتیم صادرات نفت گاز در 9 ماهه 8 میلیون لیتر در روز بوده است.

وی همچنین میزان صادرات گاز مایع را در سال جاری کمتر از 100 تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته این رقم 700 تن در روز بود که امسال به دلیل اشباع شدن بازارها کاهش صادرات در این فراورده داشته ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز