خبرگزاری کار ایران

تاثیر پذیری حمل و نقل کالا از افزایش قیمت سوخت/ برجام، مشکلات توقف کالا در گمرکات کشورهای خارجی را رفع کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۱۷۷

یک فعال حوزه حمل و نقل با بیان اینکه افزایش نرخ سوخت بر قیمت حمل و نقل کالا از طریق جاده اثر می گذارد، گفت: پس از برجام مشکل توقف کالا در برخی از گمرکات کشورهای خارجی رفع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، آرش دانش مدیرکل شرکت تهران ناوگان ترابر در نشست خبری امروز با بیان اینکه از 38 سال گذشته در حوزه حمل و نقل بار و کالا در بخش جاده‌ای و هوایی در کشور فعالیت داشته‌ایم گفت: اخیرا اقدام به نوسازی ناوگان کرده‌ایم و در یازده مرکز استان کشور حضور داریم و در تمام کشورهای مجاز امکان بار و محموله را داریم.

وی با بیان اینکه اخیرا نسبت به نوسازی ناوگان شرکت اقدام کرده‌ایم گفت: سیاست ما این است که شش ماه ابتدای سال آینده بتوانیم برای ارسال بار و محموله‌های پستی تمام مراکز استان‌ها را پوشش دهیم.

دانش با اشاره به حمل و نقل بار و کالا و محموله‌های پستی از طریق حمل و نقل هوایی اظهار داشت: عمده فعالیتمان در حوزه حمل و نقل هوایی را از طریق شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌دهیم و معتقد هستیم که باید از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کنیم.

این فعال حوزه حمل و نقل تاکید کرد: در دوره تحریم هم با ایرلاین‌های داخلی همکاری داشتیم و با ایرلاین‌هایی فعالیت می‌کنیم که قابل اعتماد هستند و سرویس پروازی برنامه‌ریزی شده دارند. مهمترین نکته در همکاری ما با ایرلاین‌ها امکان استفاده از هواپیماهای پهن‌پیکر و داشتن پروازهای منظم است.

مدیرکل شرکت تهران ناوگان ترابر با بیان اینکه برای ارسال بار و کالا از طریق حمل و نقل هوایی امکان استفاده از هواپیماهای کاربو برای ما میسر نیست گفت: هواپیماهای کاربو قائل به زمان‌بندی برای پرواز نیستند. این در حالی است که زمان در ارسال محموله‌های پستی برای ما حائز اهمیت است.

دانش ادامه داد: برای ارسال بار و کالای مورد نظر به مقاصد خارجی از دو مسیر امارات برای پوشش مناطق آفریقا، خاورمیانه و شرق از مسیر امارات و برای پوشش مقاصد غربی از مسیر آلمان و اسپانیا استفاده می‌کنیم.

وی گفت: تاکید می‌کنم اولویت برای حمل و نقل هوایی استفاده از ایرلاین‌های داخلی است مگر اینکه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با برنامه زمان‌بندی ما مغایرت داشته باشد.

عضو اتاق ایران با اشاره به پیامدهای افزایش قیمت سوخت در جابجایی بار و کالا در کشور اظهار داشت: هرچند هنوز میزان افزایش قیمت سوخت نهایی نشده است اما به طور قطع افزایش قیمت‌ سوخت باعث افزایش نرخ جابجایی بار و کالا از طریق جاده می‌شود.

وی همچنین درباره میزان استفاده از حمل و نقل ریلی برای جابجایی بار و محموله‌های پستی اظهار داشت: در حوزه فعالیت ما بحث زمان بسیار اهمیت دارد که در حال حاضر حمل و نقل ریلی سرعت مورد نیاز برای جابجایی کالا را در کشورمان ندارد. بنابراین برای جابجایی کالا از حمل و نقل ریلی استفاده نمی‌کنیم.

دانش با اشاره به سهم این شرکت در جابجایی محموله‌های پستی اظهار داشت: در بخش بار اکسپرس سهم 30 تا 35 درصدی را در کشور داریم.

این فعال حوزه حمل و نقل با اشاره به نوسازی ناوگان باری شرکت گفت: سال گذشته با شرکت ایران خودرو مذاکراتی را داشتیم و این شرکت پلت فرم خودروهایی که مورد نظر ما بود را ارائه کردند. چهار ماه برای ورود این خودروها به بازار منتظر ماندیم اما پس از اینکه شرکت ایران خودرو اقدام به ورود این خودروها نکرد از خودروهای دیگری برای نوسازی ناوگان شرکت خود استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه با چند شرکت خارجی و بین‌المللی قرارداد همکاری داریم اظهار داشت: نماینده چند شرکت بین‌المللی را برای جابجایی بار و کالا داریم که یکی از آنها شرکت آلمانی جی‌ال‌اس است.

وی ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقلی آمریکایی برای همکاری با ما هنوز نتوانستند مجوزهای لازم را دریافت کنند. در صورت دریافت مجوزها می‌توانیم شبکه توزیع را گسترش دهیم.

وی با اشاره به تاثیرات لغو برخی از تحریم‌ها در این حوزه اظهار داشت: پیش از این بارها و محموله‌های پستی در گمرکات شرکت‌ها برای بازرسی مدت‌زمان زیادی متوقف می‌شدند که ما در این صورت مزیت زمان را از دست می‌دادیم. اما پس از برجام این مشکل در بسیاری از کشورها برطرف شد.

وی همچنین با اشاره به تاثیر تحریم‌های بانکی در نقل و انتقالات طول قراردادها برای جابجایی کالا اظهار داشت: خوشبختانه تمام شرکت‌هایی که طرف قرارداد با ما هستند مشکل نقل و انتقالات پول را ندارند و تاکنون در این زمینه گزارشی را اعلام نکردند.

دانش همچنین درباره نقل و انتقالات کالاهای خطرناک از طریق حمل و نقل هوایی تاکید کرد: یاتاق ایکائو قوانین مشخص درباره نقل و انتقالات کالاهای خطرناک دارند که برای جابجایی این کالاها از مقررات این دو نهاد بین‌المللی پیروی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز