خبرگزاری کار ایران

تداوم توسعه صنعت گاز در کشور

زیرساخت های گازرسانی به شهر بهاباد یزد فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۸۴

اجرای خط لوله انتقال گاز بافق_ بهاباد، زیرساخت های لازم برای گازرسانی به آخرین شهر فاقد گاز استان یزد را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره بهره برداری از پروژه خط انتقال گاز بافق_ بهاباد اظهار کرد: اجرای این خط لوله از سوی این شرکت، افزون بر ایجاد زیرساخت های لازم برای گازرسانی به آخرین شهر فاقد گاز استان یزد، امکان گازرسانی به 73 روستا و واحدهای صنعتی طول مسیر را نیز ایجاد کرده است.

حسن منتظر تربتی افزود: با اجرای این خط لوله، امکان بهره گیری از این سوخت پاک برای واحدهای صنعتی طول مسیر همچون سنگ آهن مرکزی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، معدن سه چاهون، گندله سازی بهاباد و... فراهم شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای خط لوله انتقال گاز بافق_ بهاباد به قطر 20 اینچ و طول 70 کیلومتر، بیش از 800 میلیارد ریال هزینه شده است.

تربتی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 95 آغاز شده است، یادآور شد: این خط لوله، از خط لوله 24 اینچ بافق انشعاب گرفته و به سی جی اس شهر بهاباد متصل شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، عبور از 22 تقاطع و موانعی مختلف همچون رودخانه ها، جاده ها، هفت ریل راه آهن و مناطق کوهستانی و نیز معدن سنگ آهن سه چاهون باعث کندی اجرای این خط لوله شده بود.

وی با بیان اینکه شبکه داخلی بهاباد از سوی شرکت گاز استان یزد اجرا شده و تعداد قابل ملاحظه ای علمک نیز نصب شده است، گفت: پس از افتتاح این پروژه در هفته جاری، فرآیند اشتراک پذیری آغاز و نسبت به نصب کنتور اقدام می شود.

تربتی یادآور شد: در اجرای این خط انتقال گاز، بیش از 6 هزار شاخه لوله به وزن 6 هزار و 500 تن مورد استفاده قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز