خبرگزاری کار ایران

سهم ۶۷ درصدی بخش خصوصی از واگذاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۷۷۷

سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌های صورت گرفته توسط دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ۶۷.۵ درصد بوده است.

به گزارش ایلنا؛ از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی‌سازی تا به امروز ۱۴۳۶ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال واگذاری صورت گرفته است که از این میان، ۹۹۹ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال تا پیش از دولت یازدهم انجام شده که ۷۰ درصد کل واگذاری ها را شامل می‌شود.

بر این اساس از واگذاری‌های صورت گرفته از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی‌سازی در سال ۸۰ تا قبل از دولت یازدهم، ۱۸ درصد به بخش خصوصی واقعی، ۲۸ درصد در قالب سهام عدالت و ۵۴ درصد بابت رددیون دولت به نهادهای عمومی و شبه دولتی اختصاصا داده شده است.

همچنین نگاهی به آمار نشان می‌دهد در دوره فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم نیز ۴۳۶ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال واگذاری تا به امروز انجام شده که ۳۰ درصد کل واگذاریهای صورت گرفته از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی‌سازی تا به امروز را شامل می‌شود.

بر این اساس از واگذاری‌های صورت گرفته از ابتدای در دولت یازدهم تا به امروز ۶۷.۵ درصد به بخش خصوصی واقعی، ۲ درصد در قالب سهام عدالت و ۳۰.۵ درصد بابت رددیون دولت به نهادهای عمومی و شبه دولتی اختصاص داده شده است که به گفته مدیران سازمان خصوصی سازی واگذاریهای رددیونی مربوط به اجرای مصوبات دولت‌های نهم و دهم در این زمینه بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز