خبرگزاری کار ایران

هدفگذاری سالانه ۵۰۰ هزار هکتار عملیات برای بهبود خاک

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۵۳۲

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود وضعیت خاک باید سالانه در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور عملیات اجرایی انجام دهد که نیاز به تامین اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی مراد اکبری با اعلام این مطلب در مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک که امروز در تهران و در محل این وزارتخانه برگزار شد از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و به ویزه سازمان برنامه و بودجه خواست، اعتبارات مربوط به عملیات خاک در برنامه ششم توسعه به موقع لحاظ شود.

وی از اختصاص یک ردیف برای کشاورزی حفاظتی در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ خبر داد و آن را نشان دهنده توجه مسئولان کشور و رصد مسایل مربوط به خاک دانست.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ایران را یکی از کشورهای بزرگ در زمینه انجام عملیات زهکشی خاک عنوان کرد و اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم عملیات خوبی برای حفاظت از خاک از جمله مقابله با بیابانزایی و عملیات زهکشی در سطح ۱۸۰ هزار هکتار انجام شده است.

اکبری با بیان این که خاک از چرخه اکولوژی جهان مغفول مانده و حساسیت ها و آگاهی های عمومی نسبت به کیفیت و کمیت خاک به اندازه آب، عمق لازم را ندارد، تصریح کرد: ایران به عضویت مجمع جهانی خاک درآمده و تصمیم گرفتیم روز جهانی خاک را به طور جدی لحاظ کنیم.

وی افزود: این همایش به منظور جلب توجه بهره برداران، آحاد مردم و ارتقای فرهنگ کشور برای لزوم تغییر رفتار با خاک برگزار شده و امیدواریم بتوانیم در صیانت از منابع خاک قدم برداریم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد در سطح ملی و بین المللی به مسولیت های مربوط به حفاظت از خاک عمل کند و اقدام ها و همکاری های مشترک با مجمع جهانی خاک انجام دهد.

وی ادامه داد: ما از طریق مشارکت با تمام سازمان ها و موسسه های ذی ربط در سراسر کشور برای اتخاذ روش ها، تدوین برنامه ها و نقشه راه برای حفاظت از کمیت و کیفیت خاک آماده هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز