خبرگزاری کار ایران

مرتضی اکبری در گفت‌وگو با ایلنا:

دو طرح ساماندهی صندوق‌های خانوادگی و اندوخته بانوان در بانک مهر ایران رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۱۳۳

مرتضی اکبری گفت: تفاهم نامه‌ای با معاونت زنان ریاست جمهوری منعقد شده و ۳۳ هزار نفر شناسایی شده‌اند و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده شده و این مبلغ می‌چرخد و از محل اقساط مجدد پرداخت می شود.

مرتضی‌ اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانیان ضمن بازدید از خبرگزاری ایلنا در خصوص دو طرح جدید این بانک اظهار داشت: امسال دو طرح جدید در دست اجرا داریم که اولین طرح در مورد ساماندهی اندوخته خانواده‌ها است که در قالب صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی مطرح است.

 وی افزود: هر مبلغی‌ که در این صندوق‌ها موجود باشد معادل این مبلغ را بانک مهر ایران، به صندوق‌ها پرداخت می‌کند.

اکبری ادامه داد: در صورتی که ۱۰ نفر در یک صندوق خانوادگی عضو  باشند ماهانه یک مبلغی را به صورت آبونمان پرداخت می‌کنند و اگر به بانک ما مراجعه کنند معادل همان را در نظر می‌گیریم.

 مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانیان گفت: مدیریت صندوق و قرارداد بستن و وصول و پرداخت‌ها با بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانیان است و نسبت به وجوهی که این افراد می‌آورند ۲ درصد و نسبت به وجوهی که ما برایشان می‌پردازیم ۴ درصد کارمزد حساب می‌شود و توان صندوق دو برابر می‌شود.

وی افزود: وام‌هایی که پرداخت می‌شود در طول ده ماه خواهد بود و مدیریت آن از نظر انتخاب افراد در قرعه‌کشی با خوشان است و لیست نهایی را پس از قرعه کشی به ما می‌دهند و ما بر اساس آن اقدام به پرداخت وام خواهیم کرد.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت کارمزد موجب عدم استقبال مردم از این طرح نخواهد شد؟ ، گفت: خیر ، ما معتقدیم از این طرح استقبال خواهد شد ضمن آنکه برخی از صندوق‌های خانگی هم  کارمزد یک درصد دارند.

وی ادامه داد: طرح دوم،  طرح اندوخته بانوان است که مربوط به زنان سرپرست خانوار می‌شود، در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با معاونت زنان ریاست جمهوری منعقد شده و ۳۳ هزار نفر شناسایی شده‌اند و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده شده و این مبلغ می‌چرخد و از محل اقساط مجدد پرداخت می‌شود.

اکبری خاطر نشان کرد: به مبلغی که افراد به عنوان سپرده در بانک می‌گذارند، سه برابر آن پس از ۳  ماه پرداخت می‌شود که تا هفته آینده این دو طرح اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز