خبرگزاری کار ایران

با اجماع ۱۴ عضو اوپک تصویب شد

تمدید توافق کاهش عرضه اوپک؛ تعیین سقف تولید برای لیبی و نیجریه

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۸۶۵

۱۴ عضو اوپک در یکصد و هفتاد و سومین نشست عادی این سازمان بار دیگر توافق نوامبر ۲۰۱۶ را برای 9 ماه دیگر تمدید کردند و در پایان براساس تصمیم اعضا، تولید نفت لیبی و نیجریه نباید از سقف تولید سال 2017 فراتر رود.

به گزارش ایلنا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست پشت درهای بسته بر سر تمدید توافق ماه نوامبر این سازمان مبنی بر کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید نفت در بازه زمانی 9 ماهه  تا پایان سال ۲۰۱۸ به اجماع رسیدند.

در همین حال قرار بر این شد که لیبی و نیجریه که از توافق کاهش عرضه معاف هستند از سقف تولید خود در سال 2017 فراتر نروند.

نشست با غیراوپکی ها هم دقایقی دیگر برگزار می شود. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پیش‌تر موافقت خود را با تمدید توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست 30 نوامبر 2016 (10 آذرماه) تصمیم گرفتند میزان تولید خود را به سطح 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند.

10 روز پس از نشست وزیران نفت و انرژی اوپک، تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک در وین گردهم آمدند و بر سر کاهش حدود 600 هزار بشکه‌ای از سوی کشورهای غیرعضو اوپک نیز مورد توافق شد.

توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از ژانویه 2017 اجرایی شد و در نشست 172 این سازمان، وزیران نفت و انرژی اوپک بار دیگر تصمیم گرفتند توافق اوپک تا مارس 2018 تمدید شود و پس از آن کشورهای غیرعضو اوپک در نشستی مشترک با اعضای این سازمان دوباره متعهد به مشارکت در برنامه جهانی کاهش عرضه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز