خبرگزاری کار ایران

طرح توسعه میدان سهراب در کمیته مشاوران مدیریت مخازن بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۹۴۸

کمیته مشاوران مدیریت مخازن، نتایج مطالعه شرکت آلمانی وینترسهل (Wintershall) برای توسعه میدان مشترک سهراب را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری نفت مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت اعلام کرد: طرح ارائه شده شرکت آلمانی وینترسهل ‌پیرامون متغیرهای مخزنی، فازهای مختلف برنامه پیشنهادی‌ این شرکت برای توصیف و توسعه میدان و پروفایل تولید پیش بینی شده، بررسی شد.

اعضای کمیته مشاوران مدیریت مخازن پس از طرح نظرات فنی خود در باره طرح‌های ارائه شده شرکت آلمانی، نکاتی را برای بهبود کیفیت مطالعه و کاهش عدم قطعیت‌های موجود عنوان کردند.

میدان نفتی سهراب در استان خوزستان به فاصله ۱۱۵ کیلـومتری شـمال غـرب شهر اهـواز، در منطقه هورالعظیم و در مجاورت خط مرزی ایران و عراق (مشترک با میدان هویزه در عراق) قرار گرفته است. با حفاری چاه سهراب-۱ در سال ۱۳۹۱ پتانسیل هیدروکربوری در سازندهای گروه بنگستان و خامی به اثبات رسید.

سازندهای اصلی حاوی نفت در میدان مشترک سهراب ایلام، سروک، کژدمی و گدوان است اما وجود هیدروکربور در سازند آسماری نیز متحمل است.

شرکت وینترسهال زیرمجموعه شرکت BASF، بزرگ‌ترین کمپانی صنایع شیمیایی جهان است و بزرگترین شرکت بین‌المللی آلمان در زمینه استخراج نفت و گاز محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز