خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه بین المللی اصفهان:

افزایش ظرفیت دوبرابری ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان/ رشد 500 درصدی گردشگر خارجی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۸۷۹

مدیرکل فرودگاه بین المللی اصفهان با بیان اینکه ظرفیت ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان به بیش از دو برابر می‌رسد، گفت: ورود گردشگر خارجی به اصفهان در سال 95 نسبت به 91 رشد 500 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امجدی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از ترمینال خارجی فرودگاه بین المللی اصفهان با اشاره به طرح توسعه این فرودگاه اظهار داشت: در حالی که فرودگاه بین المللی اصفهان پس از فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مشهد سومین فرودگاه بین المللی کشور است اما با محدودیت ظرفیت در ترمینال خارجی خود مواجه است.

وی افزود: از این رو طرح توسعه ترمینال خارجی کلید خورد که در این طرح ترمینال شش هزار مترمربعی خارجی فرودگاه اصفهان به 15 هزار مترمربع افزایش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی اصفهان ادامه داد: قرار بر این است که این پروژه در طول 15 ماه با قرارداد 24 میلیارد تومانی به اجرا برسد.

امجدی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت ترمینال خارجی این فرودگاه 500 هزار نفر است ، گفت: با ساخت این پروژه و افزایش ظرفیت آن به 15 هزار مترمربع به دو و نیم برابر می‌رسد.

وی ادامه داد: به طور قطع با افزایش وسعت ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان میزان جذب گردشگر این استان ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش جذب گردشگران خارجی در طول پنج سال گذشته اظهار داشت: در حالی که در سال 91 تعداد گردشگران خارجی استان اصفهان 65 هزار نفر بوده این رقم در سال 95 به 351 هزار نفر رسیده است یعنی در طول این مدت ورود گردشگر خارجی به اصفهان رشد 500 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات فرودگاه اصفهان جایگاه سی آی پی بود که در طرح توسعه سی ای پی  فرودگاه اصفهان هم ساخته می‌شود.

امجدی با بیان اینکه در حال حاضر پنج ایرلاین خارجی در فرودگاه بین‌المللی اصفهان نشست و برخاست دارند ادامه داد: با افزایش وسعت ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان پیش بینی می‌شود تعداد ایرلاین‌های خارجی بیشتری جذب این فرودگاه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز