خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

تقویت روابط ایران و اروپا اجتناب ناپذیر است/ تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران مثبت ارزیابی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۹۰۲

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: ارتقای روابط با کشورهای مختلف منطقه و جهان و ایجاد تعامل با کشورهای دنیا با حفظ شرایط کشور و از طریق احترام متقابل اجتناب ناپذیر است.

علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص حضور نماینده اتحادیه اروپا و تقویت روابط بین ایران و اتحادیه اروپا اظهار کرد: به طور کلی ارتقای روابط با کشورهای مختلف منطقه و جهان و ایجاد تعامل با کشورهای دنیا با حفظ شرایط کشور و از طریق احترام متقابل اجتناب ناپذیر است. بویژه اینکه ارتباطات و تعاملات در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، دانش و فن آوری های روز دنیا، تخصصی و کارشناسای و از جمله در بخش پر ظرفیت کشاورزی می تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود: به همین دلایل بهبود روابط با کشورهای دنیا به عنوان یکی از محورهای اصلی برای رشد و توسعه باید مدنظر کارشناسان و مسئولان امر قرار گرفته و بررسی و اقدام شود. بنا بر این هر نوع تلاشی که در ارتقای روابط اقتصادی ایران  با کشورهای دیگر از جمله کشورهای صاحب فن آوری و اقتصاد مولد، باید مورد توجه باشد.

ابراهیمی در رابطه با اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران خاطر نشان کرد: در همین زمینه برخی اشتراکات تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی و ظرفیت های موجود کشور ما، می تواند مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی باشد که با حفظ شان و کرامت ملت بزرگ و متمدن ایران باید ساختار، ابزار و لوازم آن را فراهم کرد. 

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاسیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا تاکید کرد: در این خصوص باید یک بررسی کاشناسانه و همه جانبه صورت پذیرد و چنانچه ساختاری ایجاد شود که ثبات و پایداری امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داده و در راستای تقویت مشارکت و تعامل بیشتر بین ایران و جهان به منظوری شکوفایی اقتصاد کشور تلاش نماید؛ قابل بررسی و با شرایط امروز مثبت ارزیابی می‌شود و لذا جا دارد موضوع توسط کارشناسان امر در حوزه های مختلف مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز